وبلاگ

آموزش کامل نصب پرینتر استوک اچ پی، برادر، کنون و اپسون در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

آموزش کامل نصب پرینتر استوک اچ پی، برادر، کنون و اپسون در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
4.3/5 - (12 امتیاز)

در خانه ها و دفاتر سراسر جهان چاپگرها به دستگاه هایی پراستفاده و محبوب تبدیل شده اند. همان طور که می دانید برای این که بتوانید هر چیزی را با پرینتر خود چاپ نمایید ، در ابتدا باید آن را به کامپیوتر خود متصل و سپس نصب نمایید. در ادامه مطلب نصب پرینتر استوک با آموزش کامل نصب چاپگر ها در ویندوز های 7 ، 8 و 10 با ما همراه باشید.

 

آموزش نصب چاپگر در ویندوز

برای این که از چاپگر استفاده کنید ابتدا باید آن را نصب نمایید و به همین علت کارخانه های سازنده عموما یک درایور برای اجرای دقیق تر و بهتر ارائه می دهند تا چاپگر کارایی مناسبی داشته باشد. این درایور ها به صورت سی دی یا دی وی دی با دستگاه ارائه می شوند، اما معمولا روی پرینتر های استوک دیسکی موجود نیست.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

چاپگرهای جدید تر و به روزتر عموما به صورت خودکار نصب می شوند ، اما استفاده از کابل USB و یا Parallel رایج ترین راه برای اتصال و نصب چاپگر در ویندوز می باشد.

 

نصب چاپگر بر روی ویندوز به وسیله دیسک نرم افزار های راه انداز پرینتر

اگر برای نصب پرینتر های استوک اچ پی ، Canon و.. ، نیاز به نرم افزار داشتید ، فقط کافیست سی دی یا دی وی دی را وارد کامپیوتر خود کنید و برنامه آن را نصب نمایید. به صورت خودکار برنامه اقدام به نصب درایور های چاپگر و شناسایی آن روی ویندوز خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای نصب پرینترهای اچ پی بدون سی دی ، شما می توانید این درایورها یا برنامه را از سایت های سازنده به صورت آنلاین نصب کنید.

نصب چاپگر بر روی ویندوز به وسیله دیسک نرم افزار های راه انداز پرینتر

شرکت هایی از جمله Samsung ، Canon ، Epson ، HP و Brother برنامه های مورد نظر را در سایت خود می گذارند ، اما در نظر داشته باشید که درایور مخصوص مدل پرینتر خود را انتخاب نمایید.

معمولا سیستم عمل شما به صورت خودکار تشخیص داده می شود. در غیر این صورت کافیست خودتان سیستم عامل مورد نظرتان را از قسمت Choose a different OS انتخاب کرده ، سپس از طریق دکمه Download درایور مورد نظرتان را بارگیری نمایید.

نصب چاپگر بر روی ویندوز به وسیله دیسک نرم افزار های راه انداز پرینتر

در استفاده از دانلود از سایت سازنده چاپگر و یا روش سی دی ، با فایلی مشابه فایل setup.exe مواجه خواهید شد. روی آن کلیک نمایید تا برنامه اجرا شود.

 

نصب چاپگر بر روی ویندوز

نصب پرینتر استوک روی ویندوز 7

برای نصب در ویندوز 7 شما باید آن را به وسیله پورت های USB و یا Parallel متصل نمایید و کمی منتظر بمانید. پرینتر باید به صورت خودکار توسط سیستم عامل شناسایی و نصب شود.

برای این که مطمئن شوید چاپگر به درستی نصب شده است یا نه ، به کنترل پنل بروید. برای این منظور منوی استارت را باز نمایید و Control Panel را انتخاب کنید.

نصب پرینتر استوک روی ویندوز 7

در کنترل پنل ، Hardware and Devices را انتخاب نمایید و روی Devices and Printers کلیک کنید.

نصب پرینتر استوک روی ویندوز 7

توجه داشته باشید که اگر پرینتر به صورت اتومات به وسیله ویندوز ۷ نصب شده باشد ، باید مدل و نام دستگاه در قسمت پرینترها یا Printers نشان داده شود.

ویندوز 7

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

اگر مدل و نام دستگاه را مشاهده نکردید ، دکمه Add a Printer را در قسمت بالای پنجره انتخاب نمایید.

ویندوز 7

بعد از آن گزینه Add a Local Printer را انتخاب نمایید و به صورت دستی تنظیمات پیکربندی پرینتر را وارد نمایید. از روی مدل دستگاه اطلاعات خود را دقیق وارد نمایید.

نصب پرینتر استوک

 

نصب پرینتر استوک روی ویندوز 8.1

در این نسخه از ویندوز هم مانند نسخه ویندوز 7 بعد از اتصال پرینتر به وسیله پورت USB ، چاپگر نصب خواهد شد. اما اگر شما از پورت Parallel استفاده می کنید ، باید وارد تنظیمات (PC Settings) برای نصب چاپگر شوید.

بعد از متصل شدن چاپگر به کامپیوتر ، در تنظیمات ، PC and Devices را در سمت چپ را انتخاب نمایید.

نصب پرینتر استوک روی ویندوز 8.1

سپس در ستون سمت چپ روی Devices کلیک نمایید.

سپس در ستون سمت چپ روی Devices کلیک نمایید.

در نظر داشته باشید که در سمت راست صفحه نمایش نام پرینتر شما باید وجود داشته باشد. اگر نام چاپگر خود را مشاهده نکردید ، پرینتر شما شناسایی نشده است.

نصب پرینتر استوک

برای اضافه کردن چاپگر ، کنترل پنل را باز کنید و به قسمت Hardware and Sound بروید.

نصب پرینتر استوک

بعد از آن Add a Printer را انتخاب نمایید و چاپگر خود را به صورت دستی اضافه کنید.

ویندوز 8.1

اگر باز هم چاپگر شما پیدا نشد ، گزینه The Printer That I Want Isn’t Listed برای دستگاه های فهرست بندی نشده را انتخاب کنید.

ویندوز 8.1

در پنجره بعدی گزینه Add a Local Printer or Network Printer With Manual Settings را انتخاب کنید و مدل پرینتر خود را به صورت دستی وارد نمایید.

ویندوز 8.1 

نصب چاپگر روی ویندوز 10 بدون دیسک راه انداز

برای نصب پرینتر استوک روی ویندوز 10 ، در ابتدا از متصل شدن صحیح پرینتر به کامپیوتر با کابل USB اطمینان حاصل کنید. ویندوز 10 معمولا به صورت اتوماتیک درایور های لازم را نصب می کند.

همچنین از کابل های Parallel نیز می توانید استفاده کنید. به تظنیمات ویندوز برای اطمینان از این کار رجوع کنید. برای این منظور استارت را باز کرده و علامت چرخ دنده را انتخاب کنید تا به تنظیمات ویندوز وارد شوید.

نصب چاپگر

حال در تنظیمات به بخش Devices مراجعه کنید. به بخش چاپگر ها یا Printers بروید.

نصب پرینتر استوک

لازم به ذکر است که ممکن است در ویندوز ۱۰ پرینتر شما به صورت خودکار نصب شده باشد که در این صورت نام دستگاه را با مدل آن مشاهده خواهید کرد. اما اگر نام دستگاه خود را مشاهده نکردید ، پرینتر خود را روشن کنید. بعد از آن دکمه Add a Printer or Scanner را انتخاب کنید.

نصب پرینتر استوک

در این حال ویندوز ۱۰ جستجوی چاپگر متصل به رایانه را شروع خواهد کرد و نتایج را مشاهده می کنید. اگر دستگاه شما از طریق ویندوز پیدا شد ، نام آن را در لیست نمایش داده شده انتخاب نمایید.

نصب پرینتر استوک

بعد از این کار Add Device را انتخاب نمایید.

نصب پرینتر استوک

فروشگاه استوک پرینتر

در نظر داشته باشید که اگر پرینتر شما شناسایی نشد ، گزینه The Printer That I Want Isn’t Listed را انتخاب نمایید.

فروشگاه استوک پرینتر

بعد از این موضوع ویندوز ۱۰ یک پنجره به نام Add Printer را به شما نشان خواهد داد که شما می توانید چند گزینه را انتخاب کنید

یکی از این گزینه ای که برای پرینترهای قدیمی کاربرد دارد گزینه My Printer is a Little Older. Help Me Find It می باشد.

نصب چاپگر روی ویندوز 10 بدون دیسک راه انداز

اگر پرینتر شما خیلی قدیمی نمی باشد ، گزینه Add a Local Printer or Network Printer With Manual Settings را انتخاب کنید که امکان اضافه کردن دستی چاپگر را برای شما فراهم خواهد کرد.

نصب چاپگر روی ویندوز 10 بدون دیسک راه انداز

اگر در نصب پرینتر استوک ، چاپگر شما پیدا نشده است ، به شما پیشنهاد می کنیم که گزینه اول را انتخاب نمایید و دستورالعمل های ذکر شده را مطالعه و دنبال نمایید تا پرینتر شما پیکر بندی شود.

اگر باز هم چاپگر شما به وسیله رایانه شما شناسایی نشد ، در این مرحله با استفاده از تنظیمات دستی باید این کار را انجام دهید.

البته در نظر داشته باشید که برای این امر به اطلاع از مشخصات دقیق دستگاه خود نیاز دارید. برای این کار جزییات را از روی چاپگر یا کارتن مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *