وبلاگ

پرینتر های کوچک قابل حمل + معرفی انواع مدل ها

پرینتر های کوچک قابل حمل + معرفی انواع مدل ها
4.6/5 - (24 امتیاز)

افرادی که بنا به دلایل کاری مجبور هستند مدام در سفر باشند و همزمان به دستگاه چاپ برای پرینت فایل های خود نیاز دارند، پرینتر های کوچک قابل حمل بهترین پیشنهاد برای آن هاست. علاوه بر این کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند و از مناظر و جلوه های طبیعی مختلف عکاسی می کنند، ترجیح می دهند فورا عکس های خود را چاپ کنند. به همین دلیل می توانند از مزایای خرید این نوع پرینتر های قابل حمل با اندازه بسیار کوچک بهره­مند شوند.

چنانچه در اتاق کار یا روی میز کار خود، به جهت استفاده از پرینتر های بزرگ قدیمی، فضای کافی ندارید، می توانید پرینتر های کوچک را مورد استفاده قرار دهید. آنها به طور قابل توجهی در فضای شما صرفه جویی می کنند.

شاید تا چند وقت پیش وجود چنین پرینتر هایی که به دلیل ابعاد کوچک و جمع و جور خود به راحتی حمل می شوند، فقط یک رویای دست نیافتنی بود اما امروزه به لطف پیشرفت های نوین و تکنولوژی های مدرن، این رویا به واقعیت پیوسته است.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

در این مقاله می خواهیم شما را با آخرین دستاوردهای تکنولوژی در عرصه ساخت پرینتر های کوچک قابل حمل آشنا کنیم و بهترین نمونه ها را به شما همراهان همیشگی استوک پرینتر معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

 

انواع پرینتر های کوچک قابل حمل از نظر اندازه

پرینتر های کوچک و جمع و جور که دارای قابلیت حمل آسان هستند معمولا از جهت ابعاد، کارایی و وزن در گروه زیر قرار می گیرند:

  • پرینتر هایی با ابعاد کوچک ‌تر از پرینتر های رایج
  • پرینتر های جیبی

پرینتر های کوچک تر از دستگاه های چاپ قدیمی فضای کوچکی را اشغال می کنند و به آسانی جا به جا می شوند. این در حالی است که نمونه های جیبی که به اصطلاح پرینتر گوشی‌ های هوشمند نیز به آنها اطلاق می شود، نسبت به نمونه قبلی باز هم کوچک تر و جمع و جور تر هستند.

علت نامگذاری پرینتر های گوشی هوشمند به این دلیل است که از طریق وای فای به تلفن همراه متصل می شوند. اپلیکیشن‌ های مخصوص نصب شده در گوشی های هوشمند امکان هدایت این نوع دستگاه های چاپ کوچک را فراهم می آورند. از آنجایی که این پرینتر ها دارای ابعاد کوچک هستند به راحتی در جیب لباس شما قرار می گیرند و می توانند همه جا، همراه شما باشند. با خرید پرینتر قابل حمل عکس ‌های زیبا و خیره کننده خود را در لحظه چاپ کنید.

 

انواع پرینتر های کوچک قابل حمل از نظر کاربرد

آنچه که در زمان خرید چاپگر های کوچک قابل حمل بسیار مهم به نظر می رسد، توجه به کیفیت عملکرد آنهاست. قبل از اینکه برای خرید نهایی اقدام کنید بهتر است نیاز خود را از خرید پرینتر های کوچک قابل حمل مشخص کنید. به این معنی که آیا به دنبال چاپ عکس هایی با ابعاد  ۴×۶ هستید یا فقط می‌ خواهید اسناد مهم خود را چاپ کنید؟ درک نیاز واقع شما بسیار اهمیت دارد زیرا هزینه پرداختی شما را تعیین می کند.

انواع پرینتر های کوچک قابل حمل از نظر کاربرد

چاپگر های کوچک قابل حمل مخصوص چاپ عکس

چاپگر های عکس قابل حمل در مقایسه با پرینتر هایی که مخصوص چاپ اسناد هستند؛ معمولا مقرون به صرفه تر می باشند. در عین حال بسیار فشرده تر نیز هستند. این نوع دستگاه های چاپ عمدتا از فناوری تصعید (sublimation) زینک یا رنگ بهره می برند. در فناوری زینک (Zink) یا جوهر صفر (zero ink)، به منظور چاپ عکس از کاغذ خاصی استفاده می شود که قابلیت نگهداری جوهر را داشته باشد.

آنها با انجام حرکت ‌های بیشتر بر روی کاغذ مخصوص چاپ عکس، وضوح قابل توجهی را به نمایش می گذارند. مهمترین مزیتی که با چاپ عکس از طریق فناوری تصعید رنگ به دست می آورید این است که تصاویر شما در مقابل آب و رطوبت بسیار مقاوم است. این عکس ها حتی تا صد سال هم دست نخورده باقی می مانند.

 

چاپگر های کوچک قابل حمل مخصوص چاپ اسناد

اگر تنها هدف شما از خرید پرینتر های کوچک قابل حمل، چاپ عکس نیست و می خواهید اسناد مهم خود را نیز پرینت بگیرید، پرینتر های فشرده مخوص چاپ اسناد متنی استاندارد، بهترین گزینه هستند.

این چاپگر ها به اندازه ‌ای کوچک و جمع و جور هستند که به راحتی در کیف شما قرار می گیرند و در هر زمان که به آن نیاز داشته باشید، قابل استفاده خواهند بود. در مقایسه با چاپگر های کوچک قابل حمل مخصوص عکس که از فناوری تصعید استفاده می کنند، این نوع پرینتر ها از فناوری جوهرافشان استاندارد بهره می برند.

نکته: چاپگر های حرارتی بسیار پیشرفته تری هم در بازار وجود دارند که از  کاغذ های حساس یه دما بهره می برند. این کاغذ ها با کمک حرارت، فورا  تغییر رنگ می دهند. شایان ذکر است که برخی پرینتر های کوچک از طریق پریز و برخی دیگر به واسطه باتری داخلی کار می کنند.

 

ویژگی های پرینتر های کوچک قابل حمل

پیشرفت های نوین تکنولوژی امروزه دستگاه هایی را تولید و روانه بازار می کند که اندازه ای باریک و فشرده هستند که به راحتی حمل می شوند. وجود باتری‌ های داخلی و امکان اتصال به شکل بی ‌سیم، این آزادی را به کاربران می دهد تا همیشه و همه جا دستگاه چاپ خود را به همراه داشته باشند. این موضوع شاید عجیب به نظر برسد اما واقعا حقیقت دارد و ما در ادامه نمونه هایی از پرینتر های کوچک قابل حمل را معرفی خواهیم کرد.

 

پرینتر Fujifilm instax SHARE Smartphone Printer SP-3

این، یکی از بهترین و شاید پیشرفته ترین پرینتر های کوچک قابل حمل است که از برند فوجی می آید. جالب است بدانید که زمان تقریبی چاپ عکس از طریق این چاپگر قابل حمل فقط 13 ثانیه است. باتری لیتیومی قابل شارژ پرینتر Fujifilm instax SHARE با هر بار شارژ کامل که در حدود 3 ساعت طول می کشد، قادر است ۱۶۰ عکس را را چاپ کند.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

پرینتر Fujifilm instax SHARE Smartphone Printer SP-3

با توجه به اینکه وزن این چاپگر در حدود 300 گرم است، آن را در ردیف پرینترهای سنگین وزن قرار می دهند. عملکرد پرینتر Fujifilm instax SHARE  به دلیل اپلیکیشن خاصی که بر روی آن نصب است، بسیار آسان می باشد. تنها کافیست بر روی گوشی هوشمند خود ضربه بزنید و دستور چاپ را اجرا نمایید. به همین راحتی!

کیفیت چاپ عکس ها از طریق این پرینتر بسیار جالب و با وضوح قابل قبول است. حتی این امکان نیز برای کاربران وجود دارد که از طریق نرم افزار چاپگر، افکت‌ ها و قاب های زیبایی به تصاویر خود اضافه کنند. علاوه بر این، می توانید عکس های خود را با استفاده از قابلیت Fujifilm Intelligence Filter، رنگ و جان تازه ببخشید. با استفاده از این فناوری، ادیت های عکس و تصاویر شما کاملا طبیعی به نظر می رسد.

” در صورتی که یک دوربین دیجیتال فوجی در اختیار داشته باشید، این امکان برای شما فراهم است تا عکس ها را مستقیما از دوربین به پرینتر خود ارسال کنید.

 

توضیحات مختصر

  • شیوه‌ اتصال: Wi-Fi
  • ابعاد برگه چاپ: 4×2.4 اینچ
  • سایز: 1 6 x 1.7 x اینچ
  • فناوری چاپ: تکنولوژی OLED

 

پرینتر Brother PocketJet PJ763MFi

اگر به دنبال خرید یکی از پرینتر های کوچک قابل حمل امروزی هستید که وضوح تصاویر قابل توجه را در اختیار شما قرار دهد، پرینتر Brother PocketJet PJ763MFi یک انتخاب بسیار عالی است. این چاپگر کوچک قابل حمل از فناوری چاپ حرارتی بهره می برد.

پرینتر Brother PocketJet PJ763MFi

به این معنی که واسطه بهره گرفتن از حرارت داخلی دستگاه چاپ، رنگ ها را بر روی کاغذ چاپ می کند. جزئیات عملکرد این پرینتر کوچک تقریبا شبیه به یک چاپگر لیزری است. تنها تفاوتی که بین آنها وجود دارد این است که پرینتر Brother PocketJet PJ763MFi نیازی به افزودن حجم یا جایگزینی کارتریج‌ های بزرگ جوهری ندارد.

با توجه به اینکه وزن این چاپگر در حدود 150 گرم است امکان حمل آسان را به راحتی فراهم می آورد و به شما اجازه می دهد در هر شرایطی، اسناد خود را در اندازه استاندارد چاپ کنید. منبع تغذیه این چاپگر از طریق بلوتوث یا USB، تامین می شود.

البته با وجود تمامی مزایای فوق، پرینتر Brother PocketJet PJ763MFi دارای قیمت نسبتا زیادی است و به کاغذهای حرارتی خاصی برای چاپ نیاز دارد.

 

توضیحات مختصر

  • ابعاد: 10 2 x 1 اینچ
  • سایز برگه چاپ: تا 5 11 x اینچ
  • فناوری چاپ: حرارتی
  • شیوه‌ اتصال: بلوتوث، USB

 

پرینتر Epson Workforce WF-110

پرینتر های کوچک قابل حمل امروزی طیف گسترده ای از  مدل ها را شامل می شود و بدون تردید پرینتر Epson Workforce WF-110 یکی از بهترین هاست. این چاپگر کوچک با اندازه جمع و جور خود می تواند از طریق فناوری جوهر افشان، اسناد متنی شما را در اندازه استاندارد چاپ کند.

پرینتر های کوچک قابل حمل

شرکت اپسون با طراحی و ساخت این چاپگر کوچک قابل حمل تمامی نیاز های کاربران را مورد توجه قرار داده است و بدون افزودن سایز یا  قیمت دستگاه، آن را به فناوری های پیشرفته ای مجهز کرده است. با این حال تنها ویژگی منفی که در مورد این دستگاه چاپ سراغ دارید، سرعت کم آن در حین تکثیر عکس و متن است. پرینت و چاپ ۷ صفحه در دقیقه نسبت به نمونه های پیشرفته اداری که در دقیقه، 20 محتوا را چاپ می کنند، چندان خوشایند نیست.

نکته: امکان شارژ USB و پرینت اسناد در اندازه‌ استاندارد مهمترین مزایای خرید پرینترEpson Workforce WF-110 هستند.

 

توضیحات مختصر

  • اندازه برگه چاپ: تا 5 11 x اینچ
  • شیوه‌ اتصال: وای‌فای
  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • ابعاد: 12 9 x 8.5 x اینچ

 

پرینتر قابل حمل HP OfficeJet 200

اگر می خواهید کوچکترین نمونه های پرینتر های کوچک قابل حمل را در اختیار داشته باشید، پرینتر قابل حمل HP OfficeJet 200 یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود. این دستگاه های چاپ کوچک آن قدر جمع و جور هستند که به آسانی حمل می شوند و چون دارای قابلیت اتصال از طریق وای فای هستند، هیچ  نیازی به کابل نخواهند داشت.

پرینتر قابل حمل HP OfficeJet 200

عملکرد پرینتر قابل حمل HP OfficeJet 200 شبیه به چاپگر های استاندارد جوهر افشان است با این تفاوت که از قابلیت  چاپ دو طرفه خودکار یا بستر اسکنر برخوردار نمی باشد. ویژگی شارژ باتری از طریق یو اس بی که شما را از دردسر تعویض باتری نجات می دهد، آن را به یکی از محبوب ترین پرینتر های کوچک قابل حمل تبدیل کرده است.

نکته: در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه خرید جوهر برای کارایی این دستگاه زیاد است.

 

توضیحات مختصر

  • اندازه برگه چاپ: تا 8 10 x اینچ
  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • شیوه‌ اتصال: وای‌فای، USB
  • ابعاد: 14 7 x 3 x اینچ

 

پرینتر Canon SELPHY QX10

آیا شما از آن دسته کاربرانی هستید که علاوه بر کیفیت عملکرد پرینتر های کوچک قابل حمل به ظاهر آنها نیز اهمیت می دهید؟ اگر چنین است، پرینتر Canon SELPHY QX10 یک انتخاب بسیار عالی برای شما خواهد بود.

پرینتر های کوچک قابل حمل

برخورداری از فناوری چاپ سابلیمیشن رنگ، به شما اجازه می دهد تا عکس ها و تصاویری خیره کننده با ترکیب رنگ های زنده در اختیار داشته باشید. چاپ عکس‌ های مربعی با اندازه 4/2 تا 7/2 اینچ  بر روی کاغذ های پشت چسبنده به شما اجازه می دهد تا تصاویر خود را بر روی دفترچه یا هر جای دیگری بچسبانید.

شایان ذکر است که پرینتر Canon SELPHY QX10 می تواند از طریق  Wi-Fiیا USB به سایر دستگاه‌ ها متصل گردد. با وجود چنین ویژگی های مهم و قابل توجهی تنها یک نکته منفی در مورد این چاپگر کوچک قابل حمل وجود دارد، اینکه تصاویر مربعی با ابعاد کوچک‌تر از ۳ اینچ چاپ می‌کند.

 

توضیحات مختصر

  • فناوری چاپ: سابلیمیشن رنگ
  • شیوه‌ اتصال: وای‌فای، USB
  • اندازه برگه چاپ: 4 تا 2.7 اینچ
  • ابعاد: 6 4 x 1 اینچ

 

پرینتر Canon SELPHY CP1300

پرینتر Canon SELPHY CP1300 با قابلیت پشتیبانی از  کارت حافظه و وزن تقریبی ۹۰۰ گرم یکی دیگر از پرینتر های کوچک قابل حمل موجود در بازار است. برخورداری از قابلیت USB و Wi-Fi به شما اجازه ارسال فایل های مختلف را برای چاپ می دهند. برند کانن ادعا می کند که عکس ‌های چاپ شده با پرینتر Canon SELPHY CP1300 دارای ماندگاری بسیار بالا هستند و می توانند تا صد سال دوام بیاورند.

پرینتر Canon SELPHY CP1300

جالب تر اینکه شما می توانید عکس ‌ها را قبل از چاپ نهایی، ویرایش کنید. زمان تقریبی ۲۷ تا ۴۷ ثانیه برای چاپ عکس ها مختلف لازم است.

 

توضیحات مختصر

  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • شیوه‌ اتصال: وای‌فای، USB
  • اندازه برگه چاپ: تا 3 5 x اینچ
  • ابعاد: 11 49 x 5.35 x اینچ

 

پرینتر Canon PIXMA TR150

پرینتر Canon PIXMA TR150 در ردیف بهترین های حال حاضر قرار دارد و این محبوبیت را مدیون تولید رنگ ‌های زنده در چاپ عکس ها و تصاویر خیره کننده است. این چاپگر کوچک قابل حمل مانند پرینتر های جوهر افشان CMYK از  کارتریج ‌های جوهر رنگی بهره می برد.

پرینتر های کوچک قابل حمل

پشتیبانی از سیستم جوهر ۵ رنگ به این چاپگر اجازه می دهد تا عکس های با کیفیت قابل توجه چاپ کند. برخورداری از باتری اختیاری به همراه اندازه بسیار کوچک این چاپگر آن را در ردیف بهترین دستگاه های چاپ موجود در بازار قرار می دهد. شایان ذکر است که کیت باتری این چاپگر به صورت جداگانه نیز قابل خرید است.

 

توضیحات مختصر

  • شیوه‌ اتصال: وای‌فای
  • فناوری چاپ: جوهرافشان
  • سایز برگه چاپ: تا 5 11 x
  • ابعاد: 12 7 x 2.5 x اینچ

 

پرینتر Polaroid mint Instant Digital Pocket

این یک دستگاه چاپ جیبی است که با وزن تقریبی 162 گرم و ابعاد ۱۱ در ۷ در ۲ سانتی‌ متر روانه بازار شده است. پرینتر Polaroid mint Instant Digital Pocket با استفاده از  اپلیکیشن اختصاصی خود به گوشی هوشمند شما متصل می شود. و در عرض یک دقیقه؛ عکس های جذاب شما را چاپ می کند.

پرینتر Polaroid mint Instant Digital Pocket

باتری داخلی دستگاه قابلیت شارژ مجدد را دارد و از کیفیت چاپ بسیار خوبی برخوردار می باشد. تصاویر چاپ شده با این پرینتر کوچک قابل حمل دارای رنگ های زنده و واقعی می باشد. به همین دلیل است که محبوبیت زیادی به دست آورده است. دارا بودن یک کابل شارژ Micro-USB به همراه اپلیکیشن مخصوص ادیت تصاویر، برجسته ترین مزایای این چاپگر کوچک، به شمار می آیند.

 

توضیحات مختصر

  • شیوه‌ی اتصال: بلوتوث
  • سایز برگه چاپ: 2×3 اینچ
  • فناوری چاپ: تکنولوژی Zink
  • ابعاد: 5 3 x 0.7 x اینچ

 

پرینتر Canon SELPHY CP1200

چاپگر Canon SELPHY CP1200 یکی دیگر از پرینتر های کوچک قابل حمل محبوب و معروف در بین کاربران علاقمند به خرید پرینترهای مدرن است که در اینجا می خواهیم ویژگی های آن را برای شما بازگو کنیم.

پرینتر های کوچک قابل حمل

این دستگاه چاپ کوچک با وزن تقریبی ۸۰۰ گرم  و ابعاد 7/2  به همراه نمایشگر LCD امکان ویرایش عکس ها و تصاویر را قبل از چاپ نهایی در اختیار شما قرار می دهد. پشتیبانی از کارت حافظه، سرعت چاپ در 47 ثانیه  و ماندگاری بسیار بالای عکس ها از مهمترین مزیت هایی هستند که در مورد مشخصات پرینتر Canon SELPHY CP1200 می توان برشمرد.

 

توضیحات مختصر

  • شیوه‌ اتصال: Wi-Fi، USB
  • فناوری چاپ: سابلیمیشن یا تصعید رنگ
  • سایز برگه چاپ: 15×10 سانتی‌متر
  • ابعاد: 11 49 x 5.35 x اینچ

 

پرینتر FUJIFILM INSTAX Mini Link Smartphone

پرینتر های کوچک قابل حمل امروزی به حدی پیشرفته هستند که نیازهای کاربران را در کسری از ثانیه پاسخ می دهند. پرینتر FUJIFILM INSTAX Mini Link Smartphone با سرعت چاپ بسیار بالا- در حدود 12 ثانیه- به عنوان یکی از پیشرفته ترین چاپگر های کوچک مدرن شناخته می شود.

پرینتر FUJIFILM INSTAX Mini Link Smartphone

برای استفاده از این دستگاه چاپ قابل حمل ابتدا باید اپلیکیشن مخصوص آن به نام INSTAX Mini Link را دانلود و نصب کنید. پشتیبانی از این نرم افزار حتی به شما اجازه می دهد تا  تصاویر را قبل از چاپ ادیت کرده و در نهایت عکس های زیبا در اختیار داشته باشید. حتی این امکان برای شما فراهم است تا یک فریم از یک ویدیو را برای چاپ مورد استفاده قرار دهید. شایان ذکر است که نرم افزار INSTAX Mini Link امکان ادغام و ترکیب چند عکس را نیز میسر می سازد.

این پرینتر به طور همزمان می تواند ۵ گوشی یا دیوایس را پشتیبانی کند. برای شارژ کامل این چاپگر، حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید. پشتیبانی از تصاویر با فرمت ‌های JPEG، PNG و HEIF  به همراه برخورداری از  رزولوشن 800 600 x از دیگر مزیت های مهم خرید پرینتر FUJIFILM INSTAX Mini Link Smartphone محسوب می شوند.

با توجه به اینکه وزن این چاپگر کوچک در حدود ۲۸۰ گرم است، می توانید آن را همیشه و همه جا حتی در سفر به همره داشته باشید.

نکته: در نظر داشته باشید که این پرینتر فقط مخصوص گوشی‌ های هوشمند است.

 

توضیحات مختصر

  • سایز برگه چاپ: تا 62 46 x میلی ‌متر
  • ابعاد: 5 3 x 7.1 x اینچ
  • شیوه‌ اتصال: بلوتوث
  • فناوری چاپ: چاپ لیزری

 

امیدواریم که معرفی این پرینتر ها به شما در انتخاب و خریدتان کمک کند. فروشگاه استوک پرینتر همواره در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *