وبلاگ

انواع پرینترهای موجود در بازار کدامند؟

انواع پرینترهای موجود در بازار کدامند؟
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از لوازم پرکاربرد خانگی و اداری پرینتر می‌ باشد که وجود آن در محل کار یا در منزل ضروری می باشد. انواع پرینترهای موجود در بازار دارای مدل‌ های گوناگون و متنوعی می باشند و می‌توانند در زمان خرید شما را با چالش مواجه کند.

در ادامه قصد داریم به معرفی انواع چاپگرهای اداری و خانگی دست دوم در استوک پرینتر بپردازیم و کاربرد هر یک از آن ها را با هم بررسی کنیم.

انواع مختلف پرینتر ها بر اساس رنگ ، مدل دستگاه و امکانات آن ها دسته بندی می شوند.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

 

انواع پرینتر بر اساس امکانات

به طور کلی  ، پرینتر ها به دو دسته کلی اداری و خانگی تقسیم بندی می شوند که پرینتر خانگی جهت انجام کارهای ساده تر و پرینتر های اداری جهت انجام کار های حرفه‌ای ‌تر می باشند و هر کدام بر اساس کاربرد و امکاناتشان می توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

 

انواع پرینترهای موجود در بازار با توجه به رنگ

اگر قصد پرینت متن و تصاویر رنگی را دارید ، بهتر است به دنبال انواع پرینتر های رنگی بروید ، ولی اگر قصد چاپ فایل‌ های غیر رنگی دارید ، پرینتر سیاه و سفید انتخاب کاملا مناسبی برای شما می باشد.

انواع چاپگر رنگی

پرینتر ها بر اساس مدل های متفاوت

پرینتر های جوهر افشان

انواع چاپگرهای اداری جوهر افشان جهت پرینت کردن فایل ‌های حجیم و سنگین می باشد. توانایی چاپ عکس از دیگر قابلیت های پرینتر جوهر افشان می باشد ، که عملکرد بهتری در مقایسه با پرینتر لیزری را دارد.

 

پرینتر های لیزری

سرعت چاپ پرینتر های لیزری در مقایسه با پرینتر های جوهر افشان بالاتر می باشد و قابلیت این را دارد که در مدت زمان کوتاه ‌تری فایل‌ های سنگین را چاپ کند.

اگر هدف شما از خرید پرینتر های استوک ، چاپ روزانه تعداد زیادی عکس می باشد ، توصیه می‌کنیم مدل جوهر افشان را انتخاب نمایید ، به این دلیل که پرینتر لیزری جهت پرینت کردن هر صفحه ، کارتریج بیشتری مصرف می نماید که هزینه نگهداری آن را می‌تواند برای شما بالاتر ببرد.

 

پرینتر های چند کاره (All in one)

انواع پرینترهای موجود در بازار چند کاره ، اضافه بر پرینت گرفتن صفحات ، امکاناتی از جمله کپی ، در بعضی موارد فکس و اسکن را نیز برای کاربران فراهم می سازند و با خرید آن می توانید از قابلیت ها و امکانات چندین دستگاه به صورت یک جا بهر‌مند شوید.

معمولا مدل‌ های این نوع پرینتر ها قابلیت اتصال به وای فای را دارند و می‌توانند به سادگی به کامپیوتر و یا لپ تاپ شما متصل می گردند.

پرینتر های چند کاره (All in one) پرینترهای موجود در بازار

چاپگر عکس

یکی از پرینتر های محبوب در بازار ، پرینتر چاپ عکس می باشد که می‌توان با  استفاده از آن عکس ‌های با قالب و اندازه مشخصی را پرینت کرد.

هر کدام از انواع این پرینتر ها قابلیت پرینت سایز خاصی از عکس را دارند و می‌توانید با توجه به نیاز های خود ، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

پرینتر های سوزنی

یکی از قدیمی ترین انواع چاپگرهای اداری و خانگی پرینتر سوزنی می باشد که قابلیت این را دارد فایل مورد نظر را با استفاده از ضربات تعدادی سوزن چاپ نماید.

 

در زمان خرید پرینتر ها باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کاربرد پرینتر ها

نیاز و انتظارات شما از دستگاه ، از مهمترین نکاتی است که در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

قبل از خرید نیاز های خود را مشخص نمائید که قصد چاپ چه فایل‌هایی را دارید.

آیا قصد چاپ فایل‌های رنگی را دارید یا فایل های سیاه و سفید؟ آیا به چاپ عکس با تعداد بالا نیاز دارید؟ توجه به این امر به شما کمک زیادی در انتخاب بهترین مدل می ‌کند.

 

چاپگر های وایرلس

از انواع پرینترهای موجود در بازار که جدید و پیشرفته هستند ، می توان به چاپگر های وایرلس اشاره کرد که به شما این اجازه را می‌دهد که در هر نقطه ‌ای از محل کار خود بتوانید به سادگی به دستگاه متصل شوید و فایل مورد نظر خود را پرینت بگیرد.

چاپگر های وایرلس - پرینتر WIFI

پشتیبانی پرینتر از کارت حافظه

اگر می خواهید فایل‌ ها و عکس هایی را چاپ کنید که اغلب بر روی کارت حافظه ذخیره شده ‌اند ، توصیه می کنیم که در زمان خرید دنبال محصولاتی باشید که قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه دوربین و یا رم گوشی موبایل را دارا باشند تا به وسیله آن بتوانید با راحتی بیشتری به فایل ‌های خود دسترسی پیدا کنید.

 

قیمت پرینتر های دست دوم

قیمت انواع چاپگرهای اداری و خانگی بستگی به عوامل مختلفی از قبیل قابلیت ‌ها و امکانات دستگاه و شرکت سازنده دارد.

در مجموع قیمت پرینتر چند کاره و سه کاره از قیمت پرینتر تک کاره و خانگی بالاتر می باشد.

توصیه می شود در زمان خرید پرینتر ، به نیاز های خود علاوه بر قیمت نیز توجه نمایید و پس از آن گزینه‌ ی مورد نظر را انتخاب کنید تا بتواند به بهترین شکل پاسخگوی نیاز شما باشد.

قیمت پرینتر های دست دوم

خرید اینترنتی انواع پرینترهای موجود در بازار به صورت دست دوم

در صورتی که قصد خرید پرینتر استوک با قیمت مناسب را دارید ، می‌توانید با مقایسه مدل‌های متنوع موجود در سایت استوک پرینتر ، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

سایت استوک پرینتر این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا خرید خود را به راحتی و با اطمینان بالا انجام دهید و سفارش خود را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن ، درب خانه یا محل کار تحویل بگیرید.

البته امروزه در مقایسه با گذشته بازار خرید و فروش انواع چاپگرهای اداری و خانگی استوک و دست دوم بسیار گسترده شده است.

به این علت که سرعت تعویض پرینتر ها بالا رفته و کابران علاقه دارند تا مدل‌ دستگاه‌ های خود را زود به زود آپدیت کنند. از این رو در بعضی مواقع مدل سال گذشته را می توانید با قیمت ارزانتر خریداری کنید.

با توجه به اینکه امروزه افراد بسیار زیادی نیز در منزل کار می کنند ، انتخاب بهترین پرینتر ارزان قیمت یک نیاز به حساب می آید و امری ضروری می باشد.

در این مقاله به بررسی انواع پرینترهای موجود در بازار پرداختیم. امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *