وبلاگ

انواع چاپگر بی سیم (WiFi) لیزری + مزایا و معایب آن ها

مدل های برتر انواع چاپگر بی سیم (WiFi) لیزری + مزایا و معایب آن ها
4.2/5 - (15 امتیاز)

با ظهور تکنولوژی های مختلف ، سازندگان پرینتر نیز تلاش کردند تا از آن ها در محصولات خود بهره بگیرند. یکی از این تکنولوژی ها قابلیت اتصال بی سیم یا وایرلس می باشد.  این روزها انواع چاپگر بی سیم و دارای قابلیت WiFi محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران و کسب و کارهای مختلف کوچک و بزرگ پیدا کرده اند.

به وسیله وای فای اطلاعات شما از طریق لپ تاپ ، تبلت ، گوشی های هوشمند و دیگر منابع جهت چاپ به پرینتر ارسال می شوند و عملیات مورد نظر شما راحت تر از پیش صورت میگیرد.

داشتن این نوع از چاپگرها در ادارات و سازمان ها بسیار موثر می باشد. چاپگرهای بی سیم به وسیله یک روتر Wireless یا مودم کار می کنند و روتر وظیفه اتصال دستگاه های مختلف به پرینتر را دارد.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

کاربران در هر نقطه از محوده مورد نظر یا شرکت می توانند از طریق وای فای به دستگاه متصل شوند و اسناد خود را چاپ نمایند. اگر پرینتر شما با AirPrint و با Google Cloud Print  سازگاری داشته باشد ، می توانید مستقیم با تلفن های هوشمند خود به پرینتر متصل شوید و نسبت به چاپ اسنادتان اقدام کنید.

در ادامه به بررسی مزایای استفاده از انواع پرینتر وای فای دار میپردازیم و در انتها به معرفی چندین نمونه از بهترین پرینتر های دارای قابلیت WiFi خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

مزایا استفاده از پرینترهای وای فای دار لیزری

  • صرفه جویی کردن در زمان با استفاده از چاپگر بی سیم

یک چاپگر وایرلس می‎تواند در رابطه با زمانی که به عملیات چاپ اختصاص می‎ دهید، صرفه جویی کند.

پرینترهایی که ویژگی وای فای دارند ، نیازی به راه اندازی زمان بر و یا صف پرینت ندارند. این مزیت موجب صرفه جویی در زمان کارمندان شده و دیگر به منتظر ماندن برای تمام شدن پرینت های قبلی توسط افراد دیگر نیازی نیست.

 

اشتراک گذاشتن چندین کاربر به طور هم زمان

چاپگرهایی که قابلیت وای فای دارند این امکان را به کاربران می دهند تا به طور هم زمان به یک چاپگر وصل شوند. در نتیجه دیگر نیازی نیست چندین چاپگر خریداری کنید و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

همچنین داشتن یک چاپگر به جای چندین چاپگر ، نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری کم تری دارد.

 

در هر قسمتی که بخواهید می توانید چاپگر بی سیم خود را قرار دهید

پرینتر های وای فای دار بر خلاف پرینترهای متصل به شبکه به جای ثابتی نیاز ندارند. این نوع چاپگرها طوری طراحی شدند که در هر اتاقی می توان به آن وصل شد. در نتیجه کارکنان می توانند به راحتی مدارک و اسناد خود را جهت چاپ به این چاپگر ارسال کنند.

 

کاربردهای متنوع این نوع چاپگر

یک چاپگر وای فای دار تنها برای پرینت استفاده نمی شود ، بلکه چاپگرهای چند کاره وای فای داری نیز در بازار وجود دارند که می توانند عملیات کپی ، اسکن و فکس را برای شما انجام دهند.

استفاده از پرینتر های چند منظوره وای فای دار می تواند میز کار شما را کم تر اشغال کند و به جای تهیه این چاپگرها به صورت جداگانه ، می توانید یک چاپگر چندکاره خریداری کنید.

کاربردهای متنوع این نوع چاپگر

برخی معایب پرینترهای وای فای دار لیزری

علاوه بر مزایایی که چاپگرهای بی سیم دارند و در قسمت بالا به آن ها اشاره کردیم ، معایبی هم دارند که بهتر است قبل از خرید آن ها را در نظر بگیرید.

امحدوده یا رنج شبکه بی سیم محدودیت‎ هایی را برای محل قرار دادن آن به وجود می آورد. در ساختمان های بزرگ و یا دفاتر کار ، این قضیه می ‎تواند کمی چالش برانگیز باشد. در نتیجه برای برطرف کردن این مشکل به یک مکان مناسب برای قرار دادن چاپگر و استفاده از شبکه های Wi-Fi نیاز خواهید داشت.

مورد دیگری که بارها دیده شده است اما دلیل اثبات شده‎ای برای آن یافت نشده است ، میزان توقفات چاپ برای در انواع چاپگر بی سیم می باشد که در پرینتر های قدیمی تر بیش تر اتفاق می افتد. به این صورت که چاپگر متوقف می شود و ساده‎ترین راه برای ادامه کار ری ‎استارت دستگاه است.

برخی از تکنسین ها دلیل این امر را اتصال چاپگر به دستگاه های مختلف و احتمالا دریافت ویروس ها یا بدافزارها می‎دانند.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

 

مدل های برتر پرینترهای بی سیم (وای فای دار) دست دوم

چاپگر های تک کاره وای فای دار

  • چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet P2055dn

چاپگر لیزری تک کاره P2055dn برای استفاده شخصی در منزل و همچنین محیط های اداری کوچک بسیار مناسب می باش و نوع پرینت آن به صورت سیاه و سفید (تک رنگ) است.

سینی این پرینتر تک کاره وای فای دار از 250 برگ پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت Duplexer داخلی در آن تعبیه شده است و شما می‌توانید یک سینی 500 برگی نیز به آن اضافه کنید.

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet P2055dn

این پرینتر وای فای دار توانایی چاپ تا 33 برگ در دقیقه را دارد. حافظه این چاپگر اچ پی 64 مگابایت و توان کار ماهانه آن 50000 برگ می باشد. قابلیت چاپ دو رو اتوماتیک نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

رزولوشن چاپ این دستگاه 1200×1200 DPI و پردازنده آن 600 مگاهرتز می باشد. همچنین چاپ اولین برگ آن در حدود ۶.۴ ثانیه طول می کشد.

صفحه نمایش LCD این دستگاه از نوع 2 خطی می باشد و پورت های USB 2.0 و پورت Ethernet جهت ارتباط خارجی با دیگر دستگاه ها در این چاپگر تعبیه شده اند.

 

  • چاپگر لیزری برادر استوک تک کاره Brother HL-2305w

زمان گرم کردن چاپگر لیزری برادر 2305w (شروع به کار از حالت خواب) کم تر از 9 ثانیه در نظر گرفته شده است و قابلیت پرینت دو رو را نیز دارد.

سینی اصلی این چاپگر بی سیم می تواند 250 برگ را نیز در خود جای دهد. رزولوشن چاپ این دستگاه برابر با 600*2400 dpi و سرعت چاپ سیاه و سفید آن 23 صفحه در دقیقه می باشد.

چاپگر لیزری برادر استوک تک کاره Brother HL-2305w

پورت های ارتباط به کامپیوتر این چاپگر برادر شامل پورت USB 2.0 و پورت Ethernet می باشد.

همچنین با استفاده از این چاپگر بی سیم به راحتی می توانید از طریق تلفن همراه هوشمند خود و به وسیلهGoogle   Cloud Print 2.0 ، iPrintScan و Mopria عملیات چاپ را انجام دهید.

 

  • چاپگر لیزری برادر استوک تک کاره Brother HL-L2365DW

پرینتر لیزری برادر تک کاره L2365DW برای چاپ لیزری سیاه‌ و ‌سفید طراحی‌ شده است و سینی اصلی آن می تواند 250 برگ کاغذ A4 را در خود جای دهد.

برای این دستگاه قابلیت چاپ دو رو (Auto Duplex) و رزولوشن چاپ 600*600 dpi در نظر گرفته شده است. همچنین سرعت چاپ سیاه و سفید این پرینتر تک کاره برادر حداکثر 30 برگ در دقیقه می باشد.

چاپگر لیزری برادر استوک تک کاره Brother HL-L2365DW

این چاپگر پردازنده 266 مگاهرتزی دارد ، توان کار ماهانه آن نیز برابر با 100000 هزار برگ در ماه است و پورت های Ethernet و پورت USB 2.0 جهت ارتباط با دستگاه های خارجی در این پرینتر تعبیه شده اند.

نرم ‌افزار رایگان موبایل کمپانی برادر ، ویزگی چاپ از دستگاه‌ های iOS ،  Android، Kindle Fire و Windows Mobile را به ‌صورت مستقیم از طریق WiFi Direct و Access Point شبکه‌ خانگی یا اداری فراهم کرده است.

در صورت متصل شدن شبکه به اینترنت ، می‌توانید از طریق سرویس‌های ابری (Cloud) اسناد خود را در این چاپگر چاپ نمایید.

 

  • پرینتر وای فای دار لیزری اچ پی استوک تک کاره LaserJet Pro 400 M401dw

ظرفیت سینی کاغذ پرینتر تک کاره M401dw این چاپگر وای فای دار 250 برگ می باشد ، اما قابلیت تغذیه خودکار ADFدر آن تعبیه نشده است. همچنین پردازنده ‌این دستگاه از نوع 800 مگاهرتز می باشد.

نوع پرینت این چاپگر تک رنگ می باشد و سرعت چاپ سیاه و سفید آن 33 برگ در دقیقه می باشد.

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره LaserJet Pro 400 M401dw

حافظه این چاپگر تک کاره 128 مگابایت ، رزولوشن چاپ آن 1200×1200 dpi و توان کار ماهانه آن 50000 برگ در ماه می باشد.

این چاپگر بی سیم قابلیت چاپ بر روی CD را ندارد اما از قابلیت چاپ دو رو اتوماتیک را برخوردار است. نوع تونر این دستگاه HP 80A می باشد و کارکرد کارتریج مشکی آن 2700 برگ می باشد.

این چاپگر تک کاره صفحه نمایش  LCD لمسی دارد و نوع پورت ارتباط با کامپیوتر آن پورت USB 2,0 و پورت  Ethernetمی باشد.

 

چاپگرهای سه کاره و چهار کاره وای فای دار

  • چاپگر لیزری اچ پی دست دوم (استوک) سه کاره HP LaserJet M130nw

چاپگر لیزری اچ پی سه کاره M130nw یک چاپگر لیزری از نوع سه کاره می باشد که می تواند اولین صفحه را بعد از 7 ثانیه چاپ کند.

ظرفیت سینی ورودی این چاپگر برابر با 150 برگ کاغذ می باشد و از قابلیت تغذیه اتوماتیک ADF برخوردار نمی باشد.

پردازنده این چاپگر سه کاره 600 مگاهرتز است و توانایی این را دارد که در هر دقیقه 22 برگ را با رزولوشن 600 × 600 dpi به چاپ برساند. همچنین حافظه این دستگاه 256 مگابایت می باشد و حداکثر توان کار ماهانه این چاپگر 10000 برگ در ماه می باشد.

پرینتر HP LaserJet M130nw

نوع اسکنر این دستگاه از نوع Flatbed می باشد ، رزولوشن اپتیکال سیاه و سفید آن 1200*1200 dpiو رزولوشن اپتیکال رنگی آن 600*600 dpi است. اسناد با رزولوشن 400 × 600 dpi در این دستگاه کپی می‌شوند. همچنین سرعت کپی سیاه و سفید این چاپگر سه کاره 22 برگ در دقیقه می باشد

کارتریج این چاپگر بی سیم سه کاره مدل 17 Aمی باشد که کارکرد چاپی آن 1600 صفحه است. این دستگاه درگاه  USB و شبکه اترنت نیز دارد.

 

چاپگر لیزری اچ پی دست دوم (استوک) سه کاره HP LaserJet M125nw

چاپ متن در چاپگر لیزری سه کاره M125nw به ‌صورت سیاه‌ و ‌سفید می باشد. حافظه این پرینتر چند منظوره 128 مگابایت و سرعت چاپ آن 20 صفحه در دقیقه در نظر گفته شده است و اولین برگ بعد از 17 ثانیه به چاپ می رسد.

توان کار ماهانه این پرینتر چند منظوره برابر با 8000 هزار صفحه در ماه و پردازنده به کار رفته در آن از نوع 600 مگاهرتز و رزولوشن چاپ نیز 600*600 dpi در نظر گرفته شده است.

چاپگر لیزری اچ پی دست دوم (استوک) سه کاره HP LaserJet M125nw

اسکنر این پرینتر وای فای دار سه کاره از نوع Flatbed می باشد که رزولوشن اپتیکال آن 1200dpi  و سرعت سیاه سفید آن 7 برگ در دقیقه می باشد.

رزولوشن کپی رنگی این دستگاه برابر با 400*600 dpi و رزولوشن کپی سیاه و سفید آن 300*300 dpi می باشد. سرعت کپی سیاه و سفید این چاپگر 20 برگ در دقیقه و بزرگنمایی کپی آن 25 تا 400 درصد می باشد.

پورت (Ethernet) برای ارتباط با شبکه و پورت (USB 2.0) برای ارتباط با رایانه در این چاپگر قرار داده شده است.

 

چاپگر لیزری اچ پی استوک سه کاره LaserJet Pro M29w

چاپگر لیزری اچ پی سه کاره M29w از جمله پرینتر های لیزری سه کاره شرکت بزرگ HP به حساب می آید. سینی اصلی این دستگاه چند منظوره می تواند 150 برگ را در خود جای دهد.

حافظه این پرینتر سه کاره 32 مگابایت است و می تواند در هر دقیقه 19 برگ را با رزولوشنی معادل 600*600  dpi به صورت یک رو سیاه و سفید چاپ نماید. توان کار ماهانه این دستگاه برابر با 8000 هزار برگ در ماه در نظر گرفته شده است.

پرینتر بی سیم

اسکنر نوع Flatbed در این چاپگر تعبیه شده و رزولوشن آن 600*600 dpi می باشد. کیفیت اسکن رنگی این چاپگر بی سیم 24 بیت در نظر گرفته شده است.

سرعت کپی این چاپگر 19 برگ در دقیقه رزولوشن کپی آن 600*400 dpi در نظر گرفته شده است. حداکثر تعداد کپی در این دستگاه 99 برگ در دقیقه و امکان بزرگ نمایی آن 25 تا 400 درصد می باشد.

این چاپگر اچ پی به وسیله پورت USB2.0 به کامپیوتر متصل می شود و LCD نیز دارد.

 

چاپگر لیزری اچ پی استوک سه کاره LaserJet Pro MFP M426dw

سرعت چاپ سیاه سفید این پرینتر M426dw وای فای دار سه کاره 40 برگ در دقیقه می باشد و توان پرینت ماهیانه آن 80000 برگ می باشد. حافظه پرینت این محصول 256 مگابایت و رزولوشن پرینت آن dpi 600 *1200 می باشد

نوع اسکنر این دستگاه Flatbed and ADF می باشد و رزولوشن اپتیکال اسکنر آن 1200*1200 dpi در نظر گرفته شده است.

پرینتر LaserJet Pro MFP M426dw

نوع کارتریج این دستگاه 26A می باشد که ظرفیت پرینت کارتریج مشکی آن 3100 برگ می باشد. سرعت کپی سیاه سفید این دستگاه 40 برگ در دقیقه و حداکثر تعداد کپی این چاپگر سه کاره 99 برگ می باشد.

بزرگ نمایی کپی این چاپگر وای فای دار 400 درصد می باشد. همچنین رزولوشن کپی آن 600*600 dpi است و از صفحه نمایش لمسی LCD نیز بهره می برد.

این چاپگر سه کاره یک درگاه USB برای متصل شدن به کامپیوتر و یک درگاه Ethernet برای متصل شدن به شبکه‌های کامپیوتری را دارد.

چاپ اولین برگ برگه در این چاپگر پتنها 4.5 ثانیه به طول می انجامد و همچنین قابلیت چاپ دورو نیز در آن چاپگر تعبیه شده است.

 

چاپگر بی سیم لیزری اچ پی استوک چهار کاره LaserJet Pro M1217nfw

چاپگر لیزری چهار کاره M1217nfw کپی ، پرینت ، اسکن و فکس را انجام می دهد و از تکنولوژی پرینت لیزری استفاده می کند. این چاپگر قابلیت تغذیه خودکار ADF دارد و ظرفیت سینی کاغذ آن 150 برگ نیز می باشد.

سرعت چاپ سیاه و سفید این چاپگر 4 کاره تا 19 صفحه در دقیقه می باشد. رزولوشن چاپ این چاپگر چند منظوره 600*600 dpi است و حافظه 64 مگابایتی و پردازنده 400 مگاهرتزی دارد.

پرینتر استوک LaserJet Pro M1217nfw

توان کار ماهانه این چاپگر 8000 صفحه و زبان چاپ آن Host-based می باشد. این پرینتر یک LCD دو خطی نیز دارد.

اسکنر این پرینتر وای فای دار از نوع Flatbed, ADF می باشد و رزولوشن اپتیکال آن 1200 dpi در نظر گرفته شده است.  سرعت اسکن این دستگاه تا 6 صفحه در دقیقه ، عمق یا کیفیت اسکن رنگی آن 24 بیت و سایز اسکن آن 8.5×14 اینچ می باشد.

سرعت کپی سیاه و سفید این چاپگر چند منظوره 19 کپی در دقیقه و رزولوشن کپی آن 600*600 dpi و بزرگنمایی کپی آن 25 تا 400 درصد می باشد. نوع پورت ارتباط به کامپیوتر این پرینتر چند منظوره USB2.0 و  Ethernet می باشد.

در این مقاله سعی شد مزایا و معایب پرینتر های وای فای دار و همچنین بهترین نمونه های لیزری آن ها برای شما کاربران عزیز شرح داده شود. در نهایت از طریق لینک زیر نیز می توانید انواع چاپگر بی سیم با کیفیت را با یکدیگر مشاهده و مقایسه نمایید و محصول مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت و به راحتی نسبت به سایر فروشگاه های آنلاین پیدا کنید.

مشاهده تمامی پرینترهای وای فای دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *