وبلاگ

خرید چاپگر چندکاره ، معرفی مدل ها و مزایای استفاده از آن ها

خرید چاپگر چندکاره
5/5 - (2 امتیاز)

چاپگر چند منظوره که به اختصار MFP خوانده می شود ، دستگاهی چند منظوره است که عملیات چاپ ، فکس ، کپی و اسکن را انجام می دهد. چاپگرهای چندکاره عموماً برای صاحبان مشاغل بزرگ و همچنین دفاتر به عنوان یک دستگاه یکپارچه به بازار عرضه می شوند و می توانند به تنهایی جایگزین چندین دستگاه شوند. هنگام خرید چاپگر چندکاره باید به نکات زیادی توجه کنید که مهمترین آن ها تکنولوژی چاپ پرینتر ، رزولوشن چاپ ، سایز چاپ ، سرعت چاپ ، توان کاری ماهانه و از این قبیل موارد می باشند.

این دستگاه ها باعث صرفه جویی در فضای دفاتر کاری شما خواهند شد و به طور کلی هزنیه نهایی آن ها بسیار ارزان تر از خرید هر دستگاه به صورت جداگانه خواهد بود.

اولین چاپگر چند کاره بر اساس فناوری جوهرافشان در اوایل دهه 1990 معرفی شد. این دستگاه گران و نسبتاً غیرقابل اعتماد بود و چاپی با کیفیت متوسط ارائه می کرد.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

از آن زمان با ورود تولید کنندگان بزرگی مانند اچ پی ، کانن ، برادر ، سامسونگ به بازار ، دستگاه های چند منظوره لیزری بسیار با کیفیت و همه فن حریف روی کار امدند و در پی آن قیمت چاپگر چندکاره نیز کاهش یافت.

 

مزایای استفاده از چاپگرهای چند منظوره

راحتی و مدیریت بهتر اسناد

یک چاپگر چند منظوره چندین ویژگی را در یک دستگاه ادغام می کند تا سطح بالاتری از راحتی را به شما ارائه دهد.

به عنوان مثال با خرید چاپگر چندکاره می توانید یک تصویر را اسکن کرده و با استفاده از همان دستگاه اقدام به چاپ نمایید. این کار باعث صرفه جویی در زمان شما خواهد شد و تمام فعالیت های چاپ در یک شبکه انجام خواهد شد.

وقتی محیط چاپ را کنترل می کنید ، هزینه های چاپ را کاهش و امنیت را افزایش می دهید. از چاپ غیرمجاز جلوگیری و از اطلاعات محرمانه خود محافظت خواهید کرد.

این کار چاپ مطالب شخصی توسط کارمندان را محدود می کند. بسیاری از چاپگرهای چند منظوره دارای قابلیت بی سیم هستند که به شما امکان می دهد بدون استفاده از کابل به دستگاه های دیگر متصل شوید. همچنین به شما امکان می‌دهد در حرکت با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه عملیات چاپ را انجام دهید.

 

اشغال فضای کمتر

قیمت چاپگر چندکاره ممکن است بالا باشد ، اما فضای کمتری نسبت به دستگاه های جداگانه اشغال خواهند کرد.

این کار باعث کاهش شلوغی در دفتر شما خواهد شد زیرا چاپگر ، اسکنر ، دستگاه کپی و فکس را همه در یک دستگاه در اختیار دارید. این به سازمان شما سود می رساند ، به خصوص اگر با محدودیت های فضایی قابل توجهی کار می کنید.

اشغال فضای کمتر

کاهش هزینه های اداری با خرید چاپگر چندکاره

چاپگرهای چندکاره منابع کم تری را برای کسب و کار اشغال می کنند. آنها با کاهش قبض برق به کاهش خدمات اداری کمک می کنند زیرا دستگاه های کمتری مشغول به کار هستند.

چاپگرهای چند منظوره همچنین هزینه کلی مواد مصرفی اداری را کاهش می دهند. این اقلام شامل جوهر ، کاغذ ، کارتریج و … می باشد.

چاپگرهای چند منظوره کنترل محیط چاپ بهبود یافته ای را ارائه می دهند به این معنی که یک سازمان می تواند هزینه های چاپ خود کنترل کند. همچنین این دستگاه های چند منظوره ذخیره دیجیتال اسناد را آسان تر می کنند.

همچنین در هزینه های نگهداری به شما کمک می کند. نگهداری یک دستگاه هزینه کمتری دارد تا بخواهید از چندین دستگاه نگهداری کنید. همچنین یافتن قطعات یدکی آسان تر و ارزان تر است.

 

چگونه بهترین چاپگر چندکاره را برای دفتر خود انتخاب کنیم؟

چاپگرهای چندکاره مختلف موجود در بازار از قابلیت های متفاوت و متنوعی برخوردار هستند و قیمت چاپگر چندکاره از چاپگرهای معمولی بسیار بیشتر می باشد.

برای انتخاب درست باید به خوبی آگاه باشید زیرا چاپگر چند منظوره با کیفیت برای کسب و کار شما ، سازمان شما را به یک نیروگاه بهره وری تبدیل خواهد کرد.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

در این قسمت ، چند فاکتور مهم که باید هنگام انتخاب چاپگر چندکاره برای دفتر خود مد نظر داشته باشید را به شما کاربران عزیز معرفی خواهیم کرد.

 

چاپگر چندکاره لیزری یا چاپگر چندکاره جوهر افشان؟

چاپگرهای جوهرافشان از جوهر مایع و هد چاپ دیجیتال استفاده می کنند ، در حالی که چاپگرهای لیزری تونر پودر و حرارت بالا را ترکیب می کنند. بسیار مهم است که مزایا و معایب هر کدام از این نوع چاپگرهای چندکاره را درک کنید تا متناسب با نیازهای سازمانتان آن ها را انتخاب کنید.

اگر به دنبال پرینت سیاه و سفید پر سرعت صفحات متنی می باشید ، شک نکنید که چاپگرهای لیزری در این زمینه بهترین گزینه به حساب می آیند اما پرینترهای جوهر افشان در پرینت تصاویر رنگی و اشکال از چاپگرهای لیزری رنگی عملکرد بهتری را نشان داده اند.

چاپگر چندکاره لیزری یا چاپگر چندکاره جوهر افشان؟

چاپگرهای لیزری سرعت چاپ حداقل ۲۰ صفحه در دقیقه را دارند. پرینترهای لیزری بهتر از چاپگرهای جوهرافشان در زمینه چاپ فونت در سایز کوچک تر عمل می کنند و همینطور هزینه تعمیر و نگهداری چاپگرهای لیزری بسیار کم تر از چاپگرهای جوهر افشان می باشد. بنابراین پیشنهاد ما به شما برای محیط کار و سازمان ها قطعا چاپگر لیزری است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطلب کدام پرینتر بهتر است را مطالعه نمایید.

 

سرعت چاپ در خرید چاپگر چندکاره

سرعت چاپ یکی از مهم ترین مشخصاتی است که هنگام انتخاب چاپگر چندکاره باید مد نظر داشته باشید. سرعت چاپ معمولاً به صورت “ppm” یا چاپ در دقیقه نشان داده می شود.

نسبت به سایر چاپگرها ، چاپگرهای لیزری سریع ترین سرعت چاپ را ارائه می دهند. حتی کند ترین مدل های پرینتر لیزری قادر به چاپ حدود 20 الی 30 برگ کاغذ در دقیقه می باشند.

این دستگاه ها حتی هنگام کپی پشت به پشت ، فکس ، پرینت و اسکن باز هم مشکلی برای شما به وجود نخواهند آورد و به شما امکان این را می دهند که همه کارها را با سرعت بیشتری انجام دهید.

 

وضوح تصویر

رزولوشن در چاپگر به معنای کیفیت پرینت متون و تصاویر می باشد. هرچه رزولوشن چاپ پرینتر بیشتر باشد ، متون و تصاویری با وضوح و شفافیت بیشتر چاپ خواهید کرد و البته قیمت چاپگر چندکاره نیز بالاتر خواهد رفت. البته لازم به ذکر است که استفاده از برگه های با کیفیت و مناسب هم در این امر بسیار مهم است.

اگر چاپگر شما رزولوشن بالایی داشته باشد اما شما از کاغذ مناسبی استفاده نکنید ، کیفیت چاپ در حد انتظار شما نخواهد بود.

Dpi یا وضوح تصویر در اکثر مدل‌های پرینترهای لیزری ، در حدود 600 یا 1200 نقطه در اینچ می باشد. برای پرینت روزمره در خانه و ادارات این میزان وضوح مناسب و کافی می باشد.

البته در پرینت تصاویر و عکس ها ، کیفیت چاپگرهای لیزری از نظر زنده بودن و عمق کیفیت به پای چاپگرهای جوهرافشان ها نخواهند رسید.

 

ظرفیت سینی کاغذ در خرید چاپگر چندکاره

در چاپگر سینی هایی برای جایگذاری برگه های با سایز متفاوت تعبیه شده است. اگر روزانه باید اسناد و جزوات زیادی را چاپ نمایید و کیفیت چاپ سیاه و سفید متون برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد ، به شما پیشنهاد می کنیم که از پرینترهای لیزری بهره ببرید

این سینی ها برای رفع نیازهای شما با کاغذ A5 ، کاغذ A4 ، کاغذ A3 و کاغذ های مخصوص چاپ عکس قرار داده شده اند.

ظرفیت سینی کاغذ در خرید چاپگر چندکاره

خروجی دستگاه و توان کار ماهانه

بهتر است از خود بپرسید که سازمان شما به چه میزان قدرت برا چاپ اسناد و مدارک نیاز دارد. سازمانی که با حجم چاپی بالا سر و کار دارد ، نسبت به یک سازمان کوچک تر به قدرت بیشتری نیاز دارد. در نتیجه خرید چاپگر چندکاره باید در اولویت قرار بگیرد.

برای این کار می‌توانید یک ممیزی کامل گردش کار اداری برای تعیین الزامات خروجی و انتخاب مناسب‌ترین چاپگر چندکاره خود انجام دهید.

ظرفیت پرینت چاپگر ، حداکثر تعداد صفحاتی می باشد که باید در هر ماه به چاپ برسد. پرینترهایی که قرار است در یک دفتر کار مورد استفاده قرار گیرند ، باید ظرفیت کار بالایی در محدوده 20،000 تا 25،000 صفحه داشته باشند. پرینتری که در خانه استفاده می شود ، با ظرفیت چاپ ماهانه 5،000 صفحه احتمالاً برای بیشتر کاربران کافیست.

 

گواهینامه های Energy Star

گواهینامه های Energy Star به شما کمک می کند در هزینه های جانبی چاپگر خود صرفه جویی کنید. چاپگرهای چند منظوره با تنظیماتی مانند حالت ‌های ذخیره تونر ، حالت خواب و چاپ دورو می توانند به افزایش پایداری و کاهش هزینه کلی عملیات کمک شایانی ‌کنند.

 

حافظه دستگاه

اکثر دستگاه های کپی دیجیتال و چاپگرهای چندکاره دارای حافظه داخلی هستند که به آن ها امکان می دهد تعداد قابل توجهی از اسناد و اسکن ها را ذخیره کنند که این قابلیت بر روی قیمت چاپگر چندکاره نیز تاثیر دارد.

ممکن است در برگه‌ مشخصات دستگاه به ‌عنوان رم SSD ، HDD یا حافظه استاندارد برای هر مدل نشان داده شود که حجم آن ها متفاوت است.

 

اتصالات و دیگر قابلیت های دستگاه

از دیگر موارد مهمی که بر قیمت پرینترها موثر می باشد ، امکان متصل شدن آن به کامپیوتر و سایر گجت های هوشمند برای چاپ انواع مختلفی از فایل ها می باشد.

امروزه اکثر چاپگرها پورت USB دارند ، حتی بعضی از چاپگرها علاوه بر USB درگاه Ethernet و قابلیت WiFi نیز دارند که قیمت آن ها از سایر چاپگرها بالاتر می باشد.

اتصالات و دیگر قابلیت های دستگاه

ADF یا تغذیه خودکار از دیگر ویژگی های مهم هنگام خرید چاپگر چندکاره به حساب می آید. با وجود این ویژگی ، دیگر لازم نیست برای انجام عمل کپی یکی یکی برگه ها را در سینی پرینتر بگذارید ، زیرا سیستم به طور کاملا خودکار عمل خواهد کرد و برای انجام کپی در مقیاس های بالا خود چاپگر تک تک صفحات ها را برداشته و آن ها را جهت تکثیر و چاپ و وارد دستگاه می کند.

برای کاربرانی که فایل های زیادی دارند و می خواهند اسناد خود را به صورت پشت و رو به چاپ برسانند ، قابلیت چاپ دو رو نیز اتوماتیک نیز بسیار مهم می باشد.

در نهایت نرم افزار اسکنر ، وضوح اسکنر و نوع عنصر اسکنر را بسته به اسکن فایل های خود بررسی کنید تا توانایی کوچک نمایی و بزرگ نمایی عناصر کپی شما با استفاده از دستگاه کپی در صورت نیاز بر روی دستگاه فراهم باشد. همچنین نمابر شما مجهز به حافظه فکس باشد و سرعت آن نیز در حد قابل قبول باشد.

 

در ادامه چند نمونه از بهترین چاپگر های چندکاره را معرفی خواهیم کرد :

خرید چاپگر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Enterprise MFP M527dn

پرینتر چند کاره MFP M527dn برای پرینت سنگین طراحی شده و کارکرد بالای ماهانه تا 20000 صفحه را دارد.

ظرفیت سینی کاغذ این چاپگر چندکاره 100+250+250+500+500+500 صفحه در نظر گرفته شده است و قابلیت تغذیه خودکار ADF برای آن تعبیه شده است که ظرفیت آن 100 برگ می باشد.

خرید چاپگر چندکاره

نوع چاپ این چاپگر تک رنگ می باشد ، همچنین رزولوشن چاپ آن 1200 × 1200 dpiو سرعت چاپ سیاه و سفید آن 40 برگ در دقیقه نیز می باشد و از پردازنده 800 MHz بهره می برد.

اسکنر این چاپگر چند کاره از نوع Flatbed, ADF می باشد و رزولوشن اپتیکال اسکنر آن 600dpi است.

همچنین سرعت اسکن سیاه و سفید آن 49 برگ در دقیقه و سرعت اسکن رنگی آن 30 برگ در دقیقه در نظر گرفته شده است. تعداد اسکن اتوماتیک این دستگاه 100 برگ می باشد.

این دستگاه یک صفحه لمسی رنگی 8 اینچی دارد. همچنین قابلیت چاپ دو رو خودکار در این چاپگر تعبیه شده است و نوع پورت ارتباط به کامپیوتر آن پورت 2,0 USB , پورت Ethernet می باشد.

سرعت کپی سیاه و سفید این دستگاه چندمنظوره 40 برگ در دقیقه و رزولوشن آن 600*600dpi می باشد. بزرگنمایی کپی در این دستگاه 25 تا 400% است و حداکثر تعداد کپی Multi  Copy 9999 برگ نیز می باشد

سرعت فکس این چاپگر چندکاره 3 ثانیه برای هر برگ و رزولوشن فکس آن 300*300dpi نیز است و حافظه فکس آن 100 برگ نیز می باشد. قیمت چاپگر چندکاره M527dn در فروشگاه استوک پرینتر قابل مشاهده است.

 

چاپگر رنگی لیزری سه کاره اچ پی HP LaserJet M775dn

پرینتر چندمنظوره اچ پی M775dn برای مصارف اداری گزینه ای ایده آل می باشد. همچنین تکنولوژی چاپ این چاپگر چند منظوره از نوع لیزری و سایز چاپ کاغذ آن A3 در نظر گرفته شده است.

سیستم خودکار مهیا کردن کاغذ ADF با ظرفیت 100 برگ در این چاپگر چند کاره تعبیه شده است. همچنین سینی اصلی این چاپگر چند منظوره 250+100 برگ کاغذ را در خود جای دهد.

چاپگر رنگی لیزری سه کاره اچ پی HP LaserJet M775dn

با خرید این چاپگر چندکاره ، سرعت چاپ رنگی و سیاه و سفید اچ پی 30 صفحه در دقیقه و رزولوشن چاپ 600*600dpi  با پردازنده 800 مگاهرتز را تجربه خواهید کرد.

همچنین قابلیت چاپ دو رو اتوماتیک در این دستگاه وجود دارد و توان کارکرد ماهانه آن 120000 صفحه می باشد.

اسکنر این دستگاه از نوع Flatbed and ADF است و رزولوشن اپتیکال آن 600*600dpi  می باشد.

سرعت اسکن رنگی این دستگاه 30 برگ در دقیقه ، تعداد اسکن اتوماتیک آن 100 برگ در دقیقه و عمق اسکن رنگی آن نیز 24 بیت می باشد.

سرعت کپی رنگی و سیاه و سفید در این چاپگر 30 برگ در دقیقه و رزولوشن کپی آن 600*600dpi نیز می باشد.

همچنین یک صفحه نمایش ال سی دی رنگی لمسی در این دستگاه قرار داده شده است. پورت (Ethernet) برای ارتباط با شبکه ، (USB 2.0) برای ارتباط با رایانه ، پشتیبانی از قابلیت (HP E.STAR) برای صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین امکانات نرم افزاری گوشی های هوشمند (Apple AirPrint) از ویژگی های دیگر این چاپگر چند کاره می باشد. قیمت چاپگر چندکاره M775dn را می توانید در قسمت فروشگاه مشاهده کنید.

 

چاپگر لیزری برادر چهارکاره Brother MFC-7460DN

پرینتر تک رنگ چند منظوره MFC-7460dn برای استفاده در محیط‌های اداری کوچک و مصارف خانگی طراحی و روانه بازار شده است و می‌تواند مدارک و تصاویر را به صورت دو رو و اتوماتیک اسکن و چاپ نمایید.

سینی ورودی کاغذ این چاپگر چندکاره می تواند 250 برگ کاغذ A4 و سینی خروجی آن 100 برگ را در خود جای دهد.

چاپگر لیزری برادر چهارکاره Brother MFC-7460DN

سیستم خودکار ADF با ظرفیت 35 برگ کاغذ در این چاپگر تعبیه شده است. همچنین رزولوشن پرینت این چاپگر چند کاره 600*2400 dpiو سرعت چاپ سیاه و سفید آن 26 صفحه در دقیقه می باشد.

توان کارکرد ماهانه این چاپگر 2000 صفحه و پردازنده این چاپگر لیزری 200 مگاهرتز می باشد این چاپگر اسکنری از نوع CCD دارد که رزولوشن آن 19200*19200 dpi است.

سرعت کپی سیاه و سفید این چاپگر چند منظوره برادر 26 برگ در دقیقه و رزولوشن کپی آن 600*600 dpi  در نظر گرفته شده است.

این چاپگر توانایی این را دارد که برگه‌ها را از طریق مودمی با سرعت 14Kbps  فکس کند و ظرفیت ذخیره‌ ی 400 برگ را نیز داراست.

صفحه نمایش به کار رفته در این چاپگر چند کاره از نوع ال سی دی دو خطی 16 کاراکتری می باشد و به پورت های USB 2.0 و اترنت نیز مجهز است.

 

خرید چاپگر چندکاره لیزری اچ پی HP LaserJet M130nw

پرینتر چندکاره M130nw برای مصارف خانگی یا اداری با حجم کاری متوسط و کم گزینه ای بسیار مناسب است. این دستگاه به صفحه ‌نمایشLCD  دو خطی مجهز بوده و از فناوری چاپ لیزری بهره‌ می برد. سایز چاپ کاغذ آن A4 است و اولین صفحه را در 7 ثانیه به چاپ می رساند.

ظرفیت سینی ورودی این چاپگر چند منظوره برابر با 150 برگ کاغذ می باشد و پردازنده 600 مگاهرتزی برای ان تعبیه شده است.

خرید چاپگر چندکاره لیزری اچ پی HP LaserJet M130nw

این چاپگر چند منظوره توانایی این را دارد که در هر دقیقه 22 برگ را با رزولوشن 600 × 600 dpi به چاپ برساند حافظه این پرینتر سه کاره 256 مگابایت و حداکثر توان کار ماهانه آن 10000 برگ در نظر گرفته شده است.

اسکنر این دستگاه از نوع Flatbed (تخت) می باشد و رزولوشن اپتیکال سیاه و سفید آن 1200*1200 dpi و رزولوشن اپتیکال رنگی آن 600*600 dpi می باشد.

این چاپگر چندکاره مدارک را با رزولوشن 400 × 600 dpi کپی می‌کند و حداکثر تعداد کپی متوالی در این پرینتر 99 برگ می باشد. همچنین سرعت کپی سیاه و سفید آن 22 برگ در دقیقه است.

کارتریج این پرینتر چند کاره مدلA17 بوده که کارکرد چاپی آن 1600 برگ در نظر گرفته شده است. همچنین این پرینتر چندکاره‌ اچ پی درگاه USB ، شبکه اترنت و اتصال بی‌سیم نیز دارد.

انواع چاپگر چندکاره

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، چاپگرهای چند کاره از مزیت های بی شماری بهره می برند. در اختیار داشتن دستگاه اسکن ، چاپ ، فکس و کپی از مهم ترین ویژگی هایی می باشد که با خرید این دستگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. امید است نکات ذکر شده در جهت خرید چاپگر چندکاره مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. با مشاهده انواع چاپگرهای چند کاره در قسمت فروشگاه می توانید چاپگر مورد نظر خود را به صورت اینترنتی یا از طریق تماس تلفنی سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *