وبلاگ

کدام پرینتر بهتر است؟ راهنمای خرید بهترین پرینتر بازار

کدام پرینتر بهتر است؟ راهنمای خرید بهترین پرینتر بازار
3.7/5 - (3 امتیاز)

اگر شما به یک پرینتر برای مصارف خانگی و اداری خود نیاز دارید ، یکی از سوال‌هایی که برای شما پیش می‌آید این است که کدام پرینتر بهتر است؟ قبل از خرید چاپگر ، باید از امکانات آن ها اطلاع پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با پرینتر های کاربردی بازار امروز آشنا کنیم.

چاپگر را می توان به عنوان یک دستگاه جانبی تعریف کرد که به طور خاص برای تکثیر مطالب مشاهده شده در سیستم رایانه بر روی یک ماده فیزیکی ، که نوعا کاغذی است ، استفاده می شود.

انواع مختلفی از چاپگرها در بازار موجود است که از جمله آن ها می توان به چاپگرهای حرارتی ، چاپگرهای ضربه ای ، چاپگرهای ماتریس نقطه ای ، چاپگرهای لیزری ، چاپگرهای جوهر افشان ، چاپگر سه بعدی و غیره اشاره کرد.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

امروزه چاپگر های لیزری و جوهرافشان بیشترین کاربرد را دارند و جایگزین پرینتر های ماتریس نقطه ای و ضربه ای شده اند. حال از بین نمونه های موجود در بازار چه پرینتری بخریم؟  چاپگر لیزری بهتر است یا چاپگر جوهر افشان؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

چاپگر جوهرافشان چیست و کارایی آن ها به چه صورت است؟

در نظر داشته باشید که ابتدا باید درباره دو بخش اساسی چاپگر جوهرافشان بیشتر اطلاعات کسب کنید. اولین بخش به ملزومات اصلی پرینتر ، یعنی کارتریج جوهری مربوط می‌شود و بخش دوم هد پرینتر است.

چاپگر جوهرافشان چیست

کارتریج پرینتر

کارتریج قطعه‌ای می باشد که ، پرینتر برای چاپ اسناد به آن نیاز دارد. در پرینتر های جوهر افشان از کارتریج جوهری استفاده می شود.

 

هد پرینتر

یکی از بخش‌های اصلی چاپگر‌ جوهر افشان ، که مرکز اصلی این چاپگر نیز نامیده می‌شود ، هد می‌ باشد. هد تعداد زیادی سوزن نازل دارد که وظیفه این قطعه پاشیدن جوهر روی کاغذ است.

کارتریج جوهری خود به دو دسته ، دای و پیگمنت تقسیم می‌شود. چنین دسته بندی به دلیل عنصر تشکیل دهنده و نوع جوهر درون آن ها است. کارتریج پیگمنت دارای رنگدانه و کارتریج دای بیشتر از آب تشکیل شده است.

در جواب به این سوال که چه پرینتری بخریم؟ اگر چاپ رنگی مد نظر شماست (مانند چاپ یک عکس رنگی و یا یک نمودار ساده) برای این کار پرینترهای جوهر افشان مناسب‌تر هستند.

بعضی از مدل‌های پرینتر جوهری نسبت به سایر پرینتر‌ها سر و صدای کم تری در حین کار دارند. اگر محیط خانه و شرکت کوچک است و محدودیت فضا دارید ، پس باید به دنبال پرینتری باشید که فضای کمتری بگیرد ، ما پرینترهای جوهرافشان را به شما توصیه می‌کنیم.

 

چاپگر لیزری چیست و چگونه کار می‌کند؟

کارتریج‌ چاپگر های لیزری پودری فشرده شده از جنس پلی استر می باشند. پلاستیک موجود در پلی استر الکتریسیته را در خود نگه می دارد و موجب جذب کردن بار منفی خواهد شد.

درام یکی از بخش‌های اصلی کارتریج تونر می باشد و نقشی اساسی را در پرینتر لیزری دارد. قطعه ذکر شده به شکل میله استوانه‌ای آبی رنگ می باشد و وظیفه آن منتق کردن متن ها و تصویر روی کاغذ می باشد.

پرینتر‌های لیزری به دو دسته پرینتر‌های لیزری رنگی و پرینتر‌های لیزری تک رنگ (مشکی) دسته بندی می‌شوند.

کارتریج موجود در پرینتر‌های لیزری رنگی چهار رنگ آبی ، مشکی ، زرد و قرمز را دارد. پرینتر لیزری تک رنگ تنها کارتریج مشکی را دارد.

اگر هدف شما چاپ سیاه و سفید صفحات متنی است و برای شما سوال است که کدام پرینتر بهتر است؟ پرینترهای لیزری در این زمینه بهترین می باشند. پرینترهای لیزری سرعت چاپ حداقل ۲۰ برگ در دقیقه را دارند.

اگر به چاپ فونت در سایز کوچک تر نیاز دارید ، چاپگرهای لیزری بهتر از جوهرافشان در این زمینه عمل خواهند کرد.

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهرافشان؟

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهرافشان؟

چاپگرهای جوهر افشان در چاپ اشکال و تصاویر رنگی از پرینتر‌های لیزری عملکرد بهتری را دارند ، در نتیجه اگر می خواهید از پرینتر خود برای چاپ تصاویر استفاده کنید ، پرینترهای جوهر افشان در این زمینه بهتر می باشند.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

در نظر داشته باشید که برای خرید یک پرینتر لیزری باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید ، همچنین به این نکته بسیار مهم برای خرید پرینتر توجه داشته باشید که هزینه نگهداری و تعمیر پرینترهای لیزری بسیار کم تر از پرینترهای جوهر افشان می باشد.

پرینترهای لیزری بیشتر برای چاپ متن های سیاه و سفید و تعداد چاپ ‌های بالا مناسب می باشند.

 

فرق پرینترهای جوهر افشان و لیزری

کدام پرینتر بهتر است و فضای کمتری را اشغال می کند؟

ابعاد پرینترهای جوهرافشان کم تر از پرینترهای لیزری می باشد ، بنابراین پرینتر های جوهر افشان فضای کم تری را اشغال می کنند.

 

از نظر قیمت

برای خرید چاپگر لیزری هزینه بیشتری را باید پرداخت نمایید.

 

سرعت چاپ پرینتر

سرعت چاپ پرینتر‌های جوهر افشان نسبت به پرینتر های لیزری کم تر می باشد.

 

خروچی چاپ پرینتر

اگر به دقت مشاهده کنید ، برگه ای که از پرینتر لیزری خارج می شود خشک است، اما برگه خارج شده از پرینترهای جوهر افشان مرطوب می باشد.

 

هزینه خرید کارتریج برای پرینتر

هزینه کارتریج چاپگر جوهر افشان خیلی بیشتر از چاپگر های لیزری می باشد.

ظرفیت کاتریج کدام پرینتر بهتر است؟

ظرفیت کاتریج کدام پرینتر بهتر است؟

ظرفیت کارتریج چاپگر جوهر افشان ، بسیار کم تر از کارتریج تونر می باشد.

 

طول عمر و قابل شارژ بودن کاتریج کدام پرینتر بهتر است؟

کارتریج تونر پرینتر لیزری شارژ می شود و ظرفیت و طول عمر بیشتری نسبت به کارتریج های پرینتر های جوهرافشان دارد.

کارتریج‌های جوهری شارژ می شوند ، اما چون آسیب سخت افزاری به پرینتر وارد می کند و از عمر آن کم خواهد کرد ، شارژ آن توصیه نمی‌شود.

 

در نهایت کدام پرینتر بهتر است و عمکرد بهتری دارد؟

همه چیز بستگی به نیاز شما دارد. اگر نیاز شما در حد معمولی است و فقط پرینتری را می خواهید که هر از چند گاه متن یا عکسی را با آن چاپ نمایید ، پرینتر های جوهرافشان برای شما مناسب می باشد..

اگر میزان پرینت بالایی دارید و می خواهید که همه چیز در سریع ترین زمان اتفاق بیوفتد و همچنین اگر می توانید هزینه بیشتری بپردازید ، پرینتر لیزری را انتخاب کنید.

امیدواریم با ارائه این آموزش توانسته باشیم شما را در این زمینه که کدام پرینتر بهتر است راهنمایی کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از بخش فروشگاه به مقایسه پرینتر های موجود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *