وبلاگ

انواع چاپگر با قابلیت چاپ دو رو زن + معرفی و قیمت

انواع چاپگر با قابلیت چاپ دو رو زن + معرفی و قیمت
3.7/5 - (4 امتیاز)

یکی از پرطرفدار ترین پرینترهای موجود در بازار ، چاپگر با قابلیت دو رو زن می باشد که می تواند به صورت خودکار در دو طرف برگه متون یا تصاویر را به چاپ برساند. این نوع چاپگرها برای کافی نت ها و اداراتی که به چاپ دو رو نیاز دارند ، یک نیاز اساسی است. البته نه به این معنا که شما کاربران گرامی نمی توانید از این چاپگرها در منزل خود بهره ببرید. استوک پرینتر عرضه کننده انواع چاپگر لیزری و جوهرافشان استوک می باشد که محصولات خود را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه می کند.

 

چاپ دو رو (Duplex) چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

عموما امکان پرینت دو رو باید در چاپگری که تهیه می نمایید تعبیه شده باشد ، در غیر این صورت باید عمل پرینت را در دو مرحله به صورت دستی انجام دهید.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

داپلکس یا چاپ دو رو به این معناست که به صورت اتوماتیک و هم ‌زمان بتوان از هر دو طرف کاغذ بهره برد و علاوه بر صرفه‌جویی در تعداد کاغذ و دور ریز،  در زمان نیز صرفه جویی کرد.

‌چاپگر شما باید به وسیله ای به نام دوبلکسور برای انجام عملیات پرینت دو رو مجهز باشد. وظیفه‌ اصلی دوبلکسور برگرداندن ورقه کاغذ به ‌طور خودکار و بعد از آن ارسال مجدد آن به درون دستگاه برای پرینت در پشت برگه می باشد.

صرفه‌ جویی 50 درصدی در تعداد کاغذهای مصرفی یکی از بزرگ‌ترین فواید انواع چاپگر قابلیت دو رو زن برای اشخاص ، اداره‌ ها و کافی نت ها می باشد که باعث صرفه‌ جویی اقتصادی در دراز مدت خواهد شد.

چطور می‌توانیم چاپ دو رو بگیریم؟

از چه زمانی چاپ دو رو اختراع شد ؟

در سال 1987 توسط تیمی متشکل از مهندسان ژاپنی نخستین چاپگری که قابلیت چاپ هم ‌زمان دو طرف کاغذ را داشت طراحی شد. بدین وسیله صنعت چاپ دگرگون شد و سبب بهره‌ وری هر چه بیشتر مردم و ادارات از دستگاه‌های چاپ شد. حق ثبت این اختراع متعلق به کمپانی ricoh بود.

این روزها ، در تمام صنعت چاپ دنیا استفاده از فناوری چاپ دو رو گسترش یافته و می توان گفت بیشتر چاپگرهای لیزری مدرن از این فناوری بهره می برند.

 

چطور می‌توانیم چاپ دو رو بگیریم؟

گرفتن یک چاپ دو رو در پرینتر با چاپ دو رو زن به هیچ عنوان کار دشواری نیست و تنها کافیست چاپگر شما قابلیت انجام چاپ دو رو را داشته باشد ، بعد از آن طبق مراحل زیر پیش بروید تا بتوانید از این قابلیت پرینتر خود استفاده لازم را ببرید.

  • در ابتدا روی فایل و سپس روی گزینه پرینت کلیک کنید.
  • از منوی کشویی ، چاپگری که می‌خواهید از آن بهره ببرید را انتخاب کنید.
  • گزینه چاپ دو رو را انتخاب نمایید ، این گزینه شاید به ‌صورت (print on both sides) نوشته ‌شده باشد.
  • در آخر عبارت پرینت را نتخاب کنید و چاپ دو رو انجام می‌گیرد.

انواع چاپگر قابلیت دو رو زن – بهترین و با کیفیت ترین ها

انواع چاپگر قابلیت دو رو زن بهترین و با کیفیت ترین ها

 

بهترین چاپگر های تک کاره تک رنگ و رنگی با قابلیت چاپ دو رو

چاپگر قابلیت دو رو زن لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet P2055dn

نوع چاپ این چاپگر P2055dn به صورت سیاه و سفید (تک رنگ) می باشد که برای منازل و محیط های اداری کوچک گزینه ای بسیار مناسب است.

این چاپگر یک سینی 250 برگی دارد و لازم به ذکر است که Duplexer در این چاپگر تعبیه شده است و شما می‌توانید یک سینی 500 برگی نیز به آن اضافه کنید.

علاوه بر این ، در نظر داشته باشید که یک سینی ورودی دیگر نیز بر روی این پرینتر قرار داده شده است که از نوع Multipurpose است و ظرفیت آن 50 برگ نیز می باشد.

چاپگر قابلیت دو رو زن لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet P2055dn

این چاپگر توانایی چاپ تا 33 برگ در دقیقه را دارد و از قابلیت چاپ دو رو بهره می برد. توان کار ماهانه این چاپگر تک کاره 50000 برگ و حافظه این چاپگر تک کاره 64 مگابایت می باشد و پردازنده 600 مگاهرتزی برای آن تعبیه شده است.

رزولوشن چاپ این پرینتر تک کاره برابر با 1200×1200 DPI و پرینت اولین برگ در این چاپگر لیزری تک کاره حدود ۶.۴ ثانیه طول می کشد.

این پرینتر صفحه نمایش LCD دو خطی دارد. همچنین پورت های USB 2.0 و پورت Ethernet نیز جهت ارتباط با دستگاه های خارجی برای آن تعبیه شده است.

 

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet 1320

این چاپگر قابلیت دو رو زن اچ پی لیزری یک پرینتر سبک و جمع و جور می باشد که کیفیت و سرعت چاپ بالایی را به شما ارائه می دهد، قابلیت چاپ دو رو دارد و برای کار در منزل و محیط های اداری کوچک بسیار مناسب می باشد. سینی این دستگاه توانایی این را دارد که 250 برگ کاغذ A4 را در خود جای دهد.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

حافظه چاپگر لیزری تک کاره 1320 که به صورت تک رنگ کار می کند ، 16 مگابایت و رزولوشن چاپ آن 1200*1200 dpi می باشد.

سرعت چاپ سیاه و سفید این پرینتر اچ پی تک کاره 22 برگ در دقیقه ، پردازنده آن 128 مگاهرتز و توان کار ماهانه آن برابر با 10000 هزار برگ در ماه است.

همچنین پورت های این چاپگر تک کاره لیزری USB-2 و Ethernet می باشند.

 

چاپگر لیزری اچ پی استوک تک کاره HP LaserJet 1320

 

چاپگر قابلیت دو رو زن لیزری استوک تک کاره HP LaserJet Enterprise 3015dn

کیفیت ساخت بالا و مشخصات فنی چاپگر اچ پی 3015dn ، این دستگاه را به عنوان یک پرینتر پر قدرت به بازار عرضه کرده است که سرعت مناسب ، ظرفیت کاغذ بالا ، کیفیت نسبتا بالا و هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد. همچنین از مزیت های این چاپگر می توان قابلیت به چاپ دو رو آن اشاره کرد.

این چاپگر تک کاره لیزری می تواند 500 برگ کاغذ A4 را در سینی خود جای دهد و 128 مگابایت حافظه ، پردازنده 540 مگاهرتزی و رزولوشن چاپ 1200*1200 dpi دارد.

توان کار ماهانه این چاپگر برابر با 100000 هزار برگ در ماه و سرعت چاپ سیاه و سفید آن 42 صفحه در دقیقه می باشد.

این دستگاه به صفحه نمایش LCD دو خطی مجهز است و از پورت های Ethernet جهت اتصال به شبکه و همینطور USB 2.0 جهت ارتباط با کامپیوتر بهره می برد.

پرینتر اچ پی لیزری تک کاره HP LaserJet Enterprise 3015dn

چاپگر رنگی لیزری استوک تک کاره اچ پی HP Color LaserJet CP2025

چاپگر رنگی CP2025 علاوه بر کیفیت ساخت بسیار عالی ، طراحی بسیار ساده ای دارد و فضای بسیار کمی از میز کار شما را اشغال می کند.

این پرینتر با چاپ دو رو زن اتوماتیک یک انتخاب عالی برای مصارف خانگی ، شرکت ها ، ادارات ، دفاتر کار و… می باشد که به چاپ رنگی نیاز دارند. ظرفیت ورودی کاغذ این دستگاه 300 برگ و خروجی آن 150 برگ می باشد.

رزولوشن چاپ این چاپگر 600*3600 dpi و سرعت چاپ رنگی و سیاه و سفید آن 20 برگ در دقیقه در نظر گرفته شده است. حافظه این دستگاه 128 مگابایت ، توان کار ماهانه آن 40000 برگ و پردازنده به کار رفته برای آن از نوع 540 مگاهرتز می باشد.

این پرینتر لیزری نمایشگری دوخطی از نوع ال سی دی غیر لمسی دارد و از دیگر امکانات آن می توان به پورت های اتصال (USB 2.0) برای ارتباط با رایانه و پورت (Ethernet) برای ارتباط با شبکه نیز اشاره کرد.

چاپگر رنگی دست دوم CP2025

بهترین چاپگر های چند کاره با قابلیت چاپ دو رو

چاپگر قابلیت دو رو زن لیزری برادر استوک چهارکاره Brother MFC- L2740DW

پرینتر چهار کاره 2740dw ساخت شرکت برادر یکی از محصولات همه ‌فن حریف و با امکانات این شرکت محسوب می شود که چهار عملیات فکس ، اسکن ، پرینت و کپی را انجام می دهد.

سرعت و ظرفیت سینی کاغذ این پرینتر جهت مصارف متوسط تجاری ، اداری و مصارف سنگین شخصی بسیار مناسب است.

قابلیت دو رو از ویژگی‌های منحصر به فرد این چاپگر می باشد که برای هر چهار کاربرد آن در نظر گرفته شده است. به این صورت که شما می‌توانید عملیات فکس ، کپی ، اسکن و پرینت را به صورت دو رو با این چاپگر انجام دهید.

چاپگر برادر چهارکاره MFC- L2740DW

این پرینتر با چاپ دو رو زن ظرفیت نگهداری 250 برگ کاغذ را در سینی خود دارد و قابلیت تغذیه خودکار (ADF) تعبیه شده در این چاپگر لیزری دارای ظرفیت 35 برگ می باشد.

این چاپگر از سرعت چاپ سیاه و سفید 32 برگ در دقیقه و رزولوشن چاپ 600dpi  برخوردار است. همچنین 64 مگابایت حافظه‌ رم و پردازنده 266 مگاهرتزی در این پرینتر قرار داده شده است و توان کار ماهانه آن برابر با 10000 صفحه در ماه می باشد.

رزولوشن اپتیکال اسکنر این دستگاه 600*2400dpi و رزولوشن دیجیتال اسکنر آن 19200*19200dpi می باشد و کیفیت یا عمق اسکن رنگی آن 24 بیت و سایز اسکن آن 210 میلی متر می باشد.

روزولوشن کپی این پرینتر چند منظوره 600*600dpi و سرعت کپی سیاه و سفید آن 32 برگ در دقیقه می باشد. همچنین حداکثر تعداد کپی (Multi Copy) این چاپگر 99 برگ و امکان بزرگ نمایی آن 25 تا 400 درصد است.

این چاپگر قابلیت دو رو زن توانایی این را دارد که برگه ‌ها را از طریق مودمی با سرعت 33.6 Kbps فکس نماید و ظرفیت ذخیره‌ی 500 برگ را نیز دارد.

صفحه ‌نمایش لمسی در اندازه‌ی 2.7 اینچ برای این دستگاه تعبیه ‌شده است و از دیگر قابلیت ها و امکانات این دستگاه می توان به پورت های USB2 ، Ethernet و همچنین ویژگی WiFi اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر است.

 

چاپگر رنگی لیزری استوک سه کاره اچ پی HP LaserJet M775dn با سایز A3

این پرینتر با چاپ دو رو زن یکی از چاپگرهای جدید و سه کاره شرکت اچ پی می باشد که سه کاربرد مختلف اسکن ، پرینت و کپی را انجام می دهد. این دستگاه برای مصارف اداری بسیار مناسب می باشد و سایز چاپ کاغذ آن A3 نیز می باشد

چاپگر چند منظوره M775dn از سیستم خودکار مهیا کردن کاغذ ADF با ظرفیت 100 برگ بهره برده است و لازم به ذکر است که سینی اصلی این پرینتر توانایی نگهداری 250+100 برگ کاغذ را نیز دارد.

چاپگر رنگی لیزری سه کاره اچ پی HP LaserJet M775dn

رزولوشن چاپ این چاپگر 600*600 dpi و سرعت چاپ رنگی و سیاه و سفید آن 30 صفحه در دقیقه می باشد. حافظه این پرینتر سه کاره اچ پی 1536 مگابایت ، پردازنده به کار رفته در آن 800 مگاهرتز و توان کارکرد آن 120000 صفحه نیز می باشد.

نوع اسکنر این دستگاه Flatbed and ADF ، سرعت اسکن رنگی 30 برگ در دقیقه ، رزولوشن اپتیکال اسکنر آن 600*600dpi  ، تعداد اسکن اتوماتیک 100 برگ در دقیقه ، سایز اسکن A4 و عمق اسکن رنگی آن 24 بیت می باشد.

سرعت کپی سیاه و سفید و رنگی این پرینتر اچ پی چند منظوره 30 برگ در دقیقه و رزولوشن کپی آن نیز 600*600dpi  می باشد.

حداکثر تعداد کپی این دستگاه 99 برگ در دقیقه و امکان بزرگ نمایی آن 25 تا 400 درصد در نظر گرفته شده است. این چاپگر چند منظوره از یک صفحه نمایش ال سی دی رنگی لمسی بهره می برد و به پورت های USB2 و پورت اترنت نیز مجهز می باشد.

 

چاپگر قابلیت دو رو زن لیزری استوک سه کاره اچ پی HP LaserJet Enterprise M725dn

پرینتر سه کاره M725DN که از فناوری چاپ لیزری تک رنگ بهره می برد ، ساخت کمپانی اچ پی می باشد و علاوه بر قابلیت چاپ می‌تواند عملیات کپی و اسکن را نیز انجام دهد. این چاپگر برای مصارف چاپی متوسط در محیط های شرکتی ، اداری و خانگی بسیار مناسب می باشد.

سینی اصلی این این پرینتر سه کاره توانایی نگهداری 250 برگ کاغذ را دارد و همچنین از یک سیستم خودکار برای مهیا کردن کاغذ به نام ADF با ظرفیت 100 برگ بهره می برد.

این چاپگر به همراه رزولوشن 1200*1200 dpi با سرعت 40 صفحه در دقیقه با صرف مدت زمان تنها 10 ثانیه برای اولین چاپ خروجی ، به عنوان یکی از چاپگرهای پرسرعت و محبوب شناخته می شود.

چاپگر رنگی دست دوم M725dn

 

توان کار ماهانه این دستگاه 200،000 صفحه ، پردازنده 800 مگاهرتزی و حافظه 1000 مگابایتی دارد که در نوع خودش بی نظیر می باشد. همچنین قابلیت چاپ دو رو اتوماتیک با سرعت 28 برگ در دقیقه برای این چاپگر تعبیه شده است.

نوع اسکنر به کار رفته در این چاپگر Flatbed – ADF می باشد که رزولوشن اپتیکال اسکنر آن 600*600 dpi  می باشد. سرعت اسکن رنگی این چاپگر سه کاره 30 برگ در دقیقه ، سرعت اسکن سیاه و سفید آن 49 صفحه در دقیقه و عمق اسکن رنگی آن 24 بیت می باشد.

رزولوشن کپی این دستگاه 600*600 dpi و سرعت کپی سیاه و سفید آن 40 برگ در دقیقه می باشد. بیشترین تعداد کپی آن 9999 برگ در دقیقه و امکان بزرگ نمایی آن 25 تا 400 در صد نیز می باشد.

این دستگاه مجهز به نمایشگر 8 اینچی لمسی از نوع LCD می باشد که این محصول را زیباتر کرده است. همچنین این چاپگر مچهز به درگاه USB 2.0 و Ethernet نیز می باشد.

فروشگاه اینترنتی استوک پرینتر عرضه کننده بهترین چاپگر های قابلیت دو رو زن با تنوع مدل و برند می باشد و تضمین بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت بازار را به شما ارائه می دهد. کارشناسان ما آماده مشاوره و اطلاع رسانی به شما برای خرید چاپگرهای دست دوم با بهترین امکانات می باشند. از طریق لینک زیر نیز می توانید تمامی پرینتر های دو رو زن را مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

 

👆 مشاهده تمامی چاپگر های با قابلیت چاپ دو رو زن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *