وبلاگ

نحوه تمیز کردن پرینتر های لیزری و کاتریج آن ها

تمیز کردن پرینتر لیزری
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از تکنیک های مناسبی که به کارایی بهتر قطعات چاپگر و همچنین بالا رفتن عمر پرینتر کمک ویژه ای می کند ، تمیز کردن پرینتر لیزری و قطعات آن از هر گونه گرد و غبار و تونر می باشد.

سرویس کردن چاپگر اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه تمام تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای توصیه می کنند که پرینتر خود را در مدت زمان به خصوصی سرویس نمایید.

اگر تمایل داری که سرویس چاپگر خود را به تنهایی و بدون کمک کسی انجام دهید اما نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید ، با ما همراه باشید تا با پروسه تمیز کردن چاپگر های لیزری آشنا شوید.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

چاپگرهای لیزری در فرآیند چاپ از پودر تونر استفاده می ‎کنند ، برای تمیز کردن آن ها لازم است از چند ابزار تخصصی برای مطمن شدن از حذف ذرات ریز استفاده نمایید.

 

ابزار های مورد نیاز جهت تمیز کردن پرینتر لیزری

  • پارچه بدون پرز
  • الکل ایزوپروپیل یا اسپری گردگیری
  • ماسک گرد و غبار برای تمیز کردن کاتریج تونر
  • دستکش لاتکس
  • دستگاه دمنده هوا (اختیاری)

الکل ایزوپروپیل که به عنوان الکل مالیدنی هم شناخته می شود ، یک گزینه مناسب برای تمیز کردن تجهیزات مکانیکی می باشد. به این دلیل که به سرعت تبخیر می شود و هیچ اثر و رطوبتی به جا نمی ماند.

همچنین می‎ توانید از اسپری گردگیری برای تمیز کردن بخش هایی که دسترسی به آنها سخت می باشد استفاده کنید و ذرات تونر را از بین ببرید.

استنشاق کردن پودر تونر چندان خطرناک نیست ، اما بعضی وقت ها ممکن است باعث حساسیت فرد ‎شود. قبل از این که محفظه تونر چاپگر را باز نمایید ، مطمئن باشید که تهویه مناسب در اتاق داشته باشید. در ضمن سعی کنید از یک ماسک گرد و غبار استفاده کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

هنگام تمیز کردن کاتریج تونر ، پودر تونر در صورت تماس با پوست ، می ‎تواند موجب تحریک پوست شود. دستکش های لاتکس یا لاستیکی می توانند از این امر جلوگیری کنند.

ابزار های مورد نیاز جهت تمیز کردن پرینتر لیزری

مراحل تمیز کردن پرینتر لیزری

بعد از این که تجهیزات فوق را آماده کردید و به آن مجهز شدید ، وقت آن رسیده است که چاپگر را باز کنید و کار خود را شروع کنید.

پیشنهاد می شود اگر اطلاعی از اجزای داخلی پرینتر ندارید یا ناوارد هستید ، در این صورت حتما با یک متخصص با تجربه در امور پرینتر مشورت نمایید و کمک بگیرید. استوک پرینتر در این زمینه نیز میتواند به شما کمک کند.

چندین بخش داخلی چاپگر را نباید با انگشتانتان لمس کنید. در موقع نظافت پسماندها از روی آن ها ، تا جایی که امکان دارد به آرامی این کار را انجام دهید. به این دلیل که این بخش ها به آسانی ممکن است آسیب ‎بینند و اگر آسیب ببینند ، باید آن ها را تعویض کنید.

این بخش ها شامل اجزای یونیت درام هنگام تمیز کردن کاتریج تونر است (یک سیلندر سبز رنگ که توسط یک پوشش پلاستیکی به نام هوپر تونر پوشیده می‎شود) که بیشتر مواقع داخل کارتریج قرار داده شده است ، اما برخی اوقات به صورت یک واحد جداگانه نیز می باشد.

 

مرحله 1 – خاموش کردن چاپگر

نخستین نکته ایمنی قبل از باز کردن چاپگر و شروع به تمیز کردن آن در ابتدا این است که چاپگر را از منبع تغذیه برق قطع کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید و به پرینتر نیز آسیب نرسد.

مرحله 1 - خاموش کردن چاپگر

مرحله 2 – سرد کردن چاپگر جهت تمیز کردن پرینتر لیزری

اگر مدت زمان کمی از خاموش کردن و کارکردن شما با دستگاه گذشته است ، به شما توصیه می کنیم که منتظر بمانید تا چاپگر شما خنک شود.

به این دلیل که هنگام کار با چاپگرهای لیزری ، دستگاه بسیار داغ می شود ، در نتیجه قبل از این که دستگاه را باز کنید و به تمیز کردن آن بپردازید حتما  از خنک شدن تمامی قطعات آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

 

مرحله 3 – درآوردن و تمیز کردن کارتریج تونر

بعد از این که چاپگر شما سرد شد ، پنل جلویی یا پشتی پرینتر را باز کنید و کارتریج تونر را خارج کنید (دفترچه راهنما چاپگر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چگونه این کار را باید انجام دهید). با استفاده از یک پارچه بدون پرز ، کارتریج یا تونر اضافی را خارج نمایید.

مرحله 3 - درآوردن و تمیز کردن کارتریج تونر

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

می توانید با ضربه زدن های آرام به کاتریج نیز آن را بتکانید تا تونر روی پاک تمیز شود.

 

مرحله 4 – تونر اضافی موجود در اجزای داخلی را خارج کنید

می توانید با استفاده از یک پارچه ، هر گونه تونر اضافی را از روی سطوح داخلی پاک کنید. تونر به احتمال زیاد ممکن است در اطراف محفظه کارتریج و همچنین در اجزای دیگری که دسترسی به آن ها سخت به نظر می رسد ، تجمع کرده باشد.

مرحله 4 - تونر اضافی موجود در اجزای داخلی را خارج کنید

مرحله 5 – تمیز کردن سطوح با الکل ایزوپروپیل

برای تمیز کردن پرینتر لیزری و پاک کردن برخی از سطوح از جمله سیم‌ ها و کابل ‌ها می توانید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. این محصول آلودگی‌های این قطعات را تا  99 درصد پاک ‌می کند و به هیچ عنوان ردی هم از خود باقی نخواهد گذاشت.

سعی کنید قطعات را بسیار آرام تمیز کنید تا خراشی روی قطعات ایجاد نشود و باعث آسیب رسیدن به قطعات نشوید.

 

مرحله 6 – سر هم کردن مجدد قطعات چاپگر

قسمت آخر به سر هم کردن مجدد قطعات چاپگر اختصاص دارد. زمانی که همه ذرات تونر را از داخل چاپگر خارج کردید ، باید کارتریج تونر در سر جای اول خود قرار دهید.

در صورتی که به راهنمایی در این زمینه نیاز داشتید ، با مراجعه به دفترچه راهنمای چاپگر می توانید مشکل خود را برطرف کنید.

در صورتی که دفترچه راهنمای مورد نظر را ندارید ، می‌توانید برای دریافت مشاوره های لازم با کارشناسان ما در مرکز استوک پرینتر تماس حاصل نمایید.

برای این که اطمینان پیدا کنید پس از تمیز کردن کارتریج تونر چاپگر شما به خوبی کار می کند ، دو نسخه چاپی با پرینتر انجام دهید تا خیال شما راحت شود.

امیدوارم که استفاده لازم را از آموزش تمیز کردن پرینتر لیزری برده باشید. کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات استوک پرینتر با تجربه و سابقه طولانی می توانند به شما جهت تعمیر و سرویس انواع چاپگر کمک کنند. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *