وبلاگ

چاپگر لیزری چیست؟ مزایا و معایب چاپگر های لیزری

چاپگر لیزری چیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

برای مصارف شخصی و کاری خود نیاز به چاپگر دارید، اما چاپگر های مختلف موجود در بازار شما را دچار سردرگمی کرده است؟ در وبسایت ها ، فروشگاه‌ ها و نمایندگی های مختلف نام پرینتر لیزری را شنیده‌اید ، اما نمی دانید که چاپگر لیزری چیست یا با معیارهای شما متناسب است یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی سوالات شما را پاسخ دهیم.

چاپگر لیزری از بروزترین نوع چاپگرها به حساب می آید. بعد از تولید چاپگرهای جوهرافشان ، چاپگرهای لیزری وارد بازار شدند و به گونه ای معایب چاپگر های جوهر افشان را برطرف کردند. البته که هنوز چاپگر های جوهرافشان در زمینه چاپ تصاویر با عمق بالا حرف اول را می زنند اما چاپگر های لیزری با قابلیت های بی نظیری از جمله سرعت بسیار بالا روانه بازار شدند و برتری خود را ثابت کردند.

 

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

انواع پرینتر های لیزری را بشناسید

انواع چاپگرهای لیزری را بر اساس نوع چاپ آن ‌ها به دو دسته پرینتر تک رنگ و رنگی تقسیم بندی می کنند.

چاپگرهای تک رنگ تنها از کارتریج‌ مشکی استفاده می کنند اما چاپگرهای رنگی علاوه بر رنگ مشکی از کارتریج های زرد ، آبی و قرمز نیز بهره می برند.

اگر برای بالا بردن کیفیت پرینت مدارک و اسناد متنی خود به یک دستگاه ایده ال نیاز دارید ، توصیه ما به شما این است که به جای چاپگرهای جوهر افشان از پرینترهای لیزری سیاه و سفید (تک رنگ) استفاده کنید زیرا مزایای چاپگر لیزری بی شمار است.

چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ عکس ها ، تصاویر و اسناد گرافیکی در عکاسی یا خدمات مهندسی به کار برده می شوند. اگر شما در حرفه ای مشغول به کار هستید که به چاپ عکس های رنگی نیاز دارید ، خرید یک پرینتر رنگی امری ضروری محسوب می شود.

چاپگرهای لیزری را بر اساس عملکرد آن ها به دو نوع تک کاره و چندکاره نیز تقسیم بندی میکنند. چاپگرهای لیزری تک کاره ، تنها از قابلیت چاپ تصاویر و اسناد برخوردار می باشند ، در حالی که چاپگرهای لیزری چندکاره یا MFP علاوه بر پرینت ، توانایی کپی ، فکس و اسکن را هم دارند و به نوعی شما را از خرید دستگاه های دیگر به صورت جداگانه بی نیاز می کنند.

انواع پرینتر های لیزری را بشناسید

 

عملکرد چاپگر لیزری چگونه است و جنس تونر چاپگر لیزری چیست ؟

وقتی سندی را پرینت می‌کنید ، کامپیوتر یک جریان عظیم از داده‌های الکترونیکی (چندین مگابایت یا میلیون‌ها کاراکتر) را به پرینتر لیزری انتقال می دهد. در پرینتر یک مدار الکترونیکی تعبیه شده است که معنی تمام این داده‌ ها را متوجه می شود و آن ها به اشکال مختلف روی صفحه ظاهر می کند.

مدار ذکر شده ، یک اسکن لیزری را بر سطح درام در داخل پرینتر به جلو و عقب می‌کشد تا یک الگوی الکتریسیته‌ای ساکن به وجود آورد. الکتریسیته ساکن ، نوعی پودر به نام تونر را جذب صفحه خواهد کرد.

جنس تونری که در کارتریج استفاده می شود از پلی استر می باشد. پلاستیک به کار رفته در پلی استر ، الکتریسیته را درون خود نگه می دارد و بار منفی را جذب خواهد کرد.

بعد از انتقال دستورات چاپی از سیستم به پرینتر ، کارتریج درام را که وظیفه آن پرینت اسناد می باشد را چرخانده و آن را تمیز و سپس داغ خواهد کرد. هم زمان با انجام این کار ، لیزر چاپگر روی این قطعه تابیده و قسمت هایی از آن را دارای بار الکتریکی خواهد کرد.

ذرات تونر نیز که از قبل بار داشته اند ، با چرخیدن درام جذب قسمت های دارای بار شده و بعد از آن متون و تصاویر را روی کاغذ انتقال می دهند.

 

مزیت های چاپگر لیزری چیست ؟

حال وقت آن رسیده است که مزایای این نوع چاپگر های همه فن حریف را با هم بررسی کنیم.

 

ظرفیت سینی با ظرفیت کاغذ بالا و توان کار ماهانه بالا

پرینترهای لیزری برای پرینت با حجم زیاد ساخته و طراحی شده اند. اگر روزانه باید جزوات و اسناد زیادی را به چاپ برسانید و کیفیت چاپ سیاه و سفید متن ها برای شما حائز اهمیت است ، توصیه می شود که از چاپگر های لیزری استفاده کنید.

چاپگرهای لیزری سینی ‌هایی با ظرفیت کاغذ بالا دارند. در نتیجه این توانایی را دارند که تعداد صفحات بیشتری را در یک زمان مشخص به چاپ برسانند. این نوع پرینترها می توانند تا هزاران برگ را در ماه ، بدون هیچ مشکلی پرینت کنند.

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

چاپگرهای لیزری در شرکت ‌ها و اداره هایی که حجم کاری بسیار بالایی دارند و سرعت چاپ برای آن ها بسیار اهمیت دارد ، می‌تواند بسیار کاربردی و مفید واقع شود.

مزیت های چاپگر لیزری چیست ؟

وضوح تصویر بالا از مزایای چاپگر لیزری

وضوح تصویر یا Dpi در چاپگر لیزری چیست؟ وضوح تصویر یا Dpi در بیشتر مدل‌های چاپگرهای لیزری ، در حدود ۶۰۰ نقطه یا 1200 نقطه در اینچ می باشد. این میزان وضوح ، برای پرینت روزمره و عادی و همینطور در ادارات مناسب و کافی است. میزان رزولوشن در یک پرینتر لیزری پیشرفته ، می‌تواند به ۲۴۰۰  dpiنیز برسد.

همچنین لازم به ذکر است که چاپگر لیزری برای پرینت متون و فونت‌های ریز و درشت می تواند بهترین انتخاب باشد.

البته در چاپ عکس ها و تصاویر کیفیت پرینتر های لیزری از نظر عمق کیفیت و زنده بودن به پای جوهرافشان ها نمی رسند. اگر می‌توانید مقداری از کیفیت را فدای سرعت کنید ، چاپگرهای لیزری بهترین انتخاب هستند.

 

سرعت چاپگر از جمله مزایای چاپگر لیزری

پرینترهای لیزری سریع ترین سرعت چاپ را نسبت به سایر چاپگرها دارند. حتی کند ترین نسخه چاپگرهای لیزری می توانند حدود 20 الی 30 برگ کاغذ در دقیقه را چاپ کنند. همچنین به دلیل پرتوی لیزر ، پرینترهای لیزری سرعت چاپ خروجی بسیار سریعی دارند.

 

اطمینان بیشتر و نیاز به تعمیرات کم تر

اکثر تعمیرات پرینترهای لیزری فقط در حد تعویض قطعات کوچکی و جزئی می باشد که در بازار نیز موجود هستند.

پرینترهای لیزری از با دوام ترین و قابل اعتمادترین پرینترها به حساب می آیند زیرا از تونری استفاده می کنند که ماندگاری بیشتری دارد و اگر در یک بازه زمانی زیاد از آن استفاده نکنید ، مانند جوهر تبخیر و خشک نخواهد شد که یکی از مهم ترنی مزایای چاپگر لیزری است.

اطمینان بیشتر و نیاز به تعمیرات کم تر

خشک شدن کارتریج گران قیمت چاپگرهای جوهرافشان ، در صورت عدم استفاده از آن یکی از نقاط ضعف بزرگ چاپگرهای جوهر افشان به حساب می آید. جوهر خشک شده ، قطعات چاپگر را دچار ایراد می کند و همچنین می‌تواند روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد.

با استفاده از چاپگرهای لیزری تجربه یک چاپ خشک شده از آن شما می شود. در پرینتر های لیزری روند خشک شدن تونر بر روی صفحه با سرعت بالایی رخ می دهد و شما به هیچ عنوان شاهد جوهر ذوب شده روی صفحه نخواهید بود.

 

هزینه کلی

اگر چه هزینه اولیه پرینتر لیزری بیشتر است ، اما در نظر داشته باشید که هنگام خرید یک پرینتر ، علاوه بر قیمت آن باید در مورد هزینه پرینت در هر صفحه نیز بررسی دقیق تری داشته باشید.

یک پرینتر لیزری می تواند مقالات و صفحات بیشتری را با قیمت ارزان تری به چاپ برساند. پرینترهای لیزری با تونر های مخصوصشان توانایی این را دارند که صفحات بیشتری نسبت به کارتریج جوهر چاپ نمایند. همچنین تعویض تونر در مقایسه با کارتریج های جوهری بسیار ارزان تر می باشد.

 

معایب چاپگر لیزری چیست ؟

  • قیمت چاپگرهای لیزری نسبتا بالاتر می باشد
  • این نوع چاپگرها برای گرم شدن ، به زمان بیشتری احتیاج دارند.
  • کیفیت تصاویر چاپی در چاپگرهای لیزری کم تر از چاپگرهای جوهر افشان می باشد.
  • چاپگرهای لیزری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان فضای بیشتری اشغال می کنند و اندازه بزرگ تری نیز دارند.

معایب چاپگر لیزری چیست ؟

کلام آخر در مورد چاپگر های لیزری

در نهایت ، عدم استفاده از جوهر ، تجربه یک کیفیت چاپ متمایز با چاپگرهای لیزری ، چاپگرهای چند منظوره بی نظیر و استفاده هم زمان از یک دستگاه با کارایی های متفاوت و ده ها مزایای چاپگر لیزری با خرید این وسیله مدرن در پیش روی شما قرار دارد.

ممکن است در قدم اول قدری خرید این نوع چاپگر برای شما هزینه بیشتری داشته باشد اما باید این موضوع را بدانید که با خرید چاپگر لیزری مزیت های بسیار زیادی در پیش روی شما قرار خواهد گرفت و دیگر محدودیت های چاپگرهای جوهر افشان در پیش پای شما نخواهد بود- استوک پرینتر نیز با ارائه پرینتر های دست دوم رنگی و تک رنگ با کیفیت و در حد نو خرید این نوع پرینتر ها را برای شما آسان کرده است.

امیدواریم راهنمایی های ارائه شده در این راستا برای شما عزیزان قابل قبول بوده باشد و حال که دانستید چاپگر لیزری چیست ، راحت بتوانید پرینتر لیزری مناسب خود را خریداری نمایید. فروشگاه استوک پرینتر ارائه کننده بهترین چاپگرهای لیزری برای مصارف اداری و خانگی می باشد. شما کاربران عزیز می توانید به راحتی پرینتر دلخواه خود را سفارش و درب منزل تحویل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *