وبلاگ

چه پرینتری برای خانه بخرم ؟

چه پرینتری برای خانه بخرم
5/5 - (2 امتیاز)

وقتی به دنبال انتخاب بهترین نوع چاپگر برای منزل خود هستید همیشه برای شما سوال است که چه پرینتری برای خانه بخرم ؟

با ظهور بیماری COVID 19 که بسیاری را مجبور به ادامه کار در خانه کرده است ، اکنون بسیاری از مصرف کنندگان برای کارهای خود به یک چاپگر خانگی نیاز دارند.

اما اگر قبلاً چاپگر خانگی نداشته اید ، ممکن است کمی سردرگم شده باشید زیرا مدل های زیادی از جمله پرینتر های لیزری و جوهرافشان در بازار وجود دارند. در این مقاله شما را با انواع پرینتر ها و ویژگی های یک پرینتر خوب آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در این زمینه بهتر تصمیم گیری کنید.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

 

چه پرینتری برای خانه بخرم ؟

چاپگر های جوهر افشان یا چاپگر های لیزری؟

به پرینترهای فوق العاده ارزان توجه نکنید ، اکثر چاپگرهای جوهر افشانِ ارزان قیمت مقدار زیادی جوهر مصرف می کنند ، از کارتریج های گران قیمت استفاده می کنند ، تعداد کمی صفحه در دقیقه چاپ می کنند و شما را مجبور می کنند که پرینتر خود را تعویض کنید.

پرینترهای جوهر افشان از جوهر استفاده می کنند در حالی که چاپگرهای لیزری از پودر تونر استفاده می کنند.

هر دو نوع ، چاپگر مناسب خانه و برای چاپ روزمره بسیار مناسب هستند اما در طولانی مدت چاپگر لیزری با دوام تر و مقرون به صرفه تر است.

چاپگر های جوهر افشان یا چاپگر های لیزری؟

اگر می خواهید عکس هایی با کیفیت خوب چاپ کنید ، چاپگرهای جوهر افشان به دلیل فناوری جوهر و رنگ این قابلیت را دارند که تصاویر بسیار واضح تری را چاپ کنند.

اما به طور کلی پرینترهای لیزری بسیار مقرون به صرفه تر از چاپگرهای جوهر افشان هستند زیرا یک کارتریج تونر لیزری می تواند عمر طولانی تری نسبت به کارتریج جوهر افشان داشته باشد.

 

رنگی یا غیر رنگی

چه پرینتری برای خانه بخرم؟ رنگی یا سیاه و سفید؟ این سوالی است که تقریبا تمام کاربران هنگام خرید یک پرینتر با آن روبرو هستند.

پرینت متن در موارد بسیار کمی به چاپ رنگی نیاز دارد. مخصوصا اگر به دنبال خرید یک چاپگر مناسب خانه هستید.

اگر به یک پرینتر برای چاپخانه خود نیاز دارید ، حتما به چاپ عکس و متن نیز نیاز خواهید داشت ، در نتیجه بهترین گزینه برای شما چاپگر رنگی می باشد که بتوانید تمام نیاز های خود را برطرف کنید.

چه پرینتری برای خانه بخرم؟ رنگی یا سیاه و سفید؟

در بین چاپگرهای لیزری رنگی ، چاپگری مناسب برای چاپ متن های رنگی و عکس می باشد که از تونر CMYK یا کارتریج استفاده می کند.

همچنین در نظر داشته باشید که پرینتر لیزری سیاه و سفید ارزان تر از چاپگر لیزری رنگی می باشد و هم این که این پرینتر ها برای کارهای شخصی ، دانشگاهی و در کل امورکوچک بسیار مناسب است.

چاپگرهای جوهارافشان رنگی نیز از چند کارتریج در رنگ های مختلف برای چاپ محتوا استفاده می کنند در حالی که پرینتر های سیاه و سفید جوهرافشان ، تنها یک کارتریج سیاه دارند.

هزینه نگهداری از پرینترهای رنگی جوهرافشان نیز بیشتر می باشد به این دلیل که کارتریج های رنگی گران تر هستند.

 

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

تک کاره یا چندکاره بودن

قبل از خرید یک چاپگر مناسب خانه ، این موضوع را بررسی کنید که حجم کاری شما چقدر است؟ آیا نیازی به فکس ، اسکن و کپی دارید یا خیر؟

اگر جواب شما به این پرسش منفی می باشد ، پیشنهاد ما این است که یک چاپگر تک کاره خریداری کرده و هزینه اضافی برای خرید پرینتر چند کاره متحمل نشوید.

تک کاره یا چندکاره بودن پرینتر

اما اگر به قابلیت های ذکر شده نیاز دارید ، با خرید یک چاپگر چند منظوره ، شما در بسیاری از هزینه ‌ها صرفه‌جویی می کنید.

به این دلیل که پرینترهای چند منظوره شما را از داشتن فکس ، اسکنر و کپی بی نیاز می کنند و لزومی به خرید این دستگاه‌ ها به طور جداگانه نیست.

به عبارت دیگر با خرید یک چاپگر چند منظوره همه قابلیت های ذکر شده را با اندازه و ابعاد جمع و جور خواهید داشت و دیگر نگران این نخواهید بود که چه پرینتری برای خانه بخرم .

 

سرعت چاپ (PPM)

سرعت چاپ یا تعداد صفحاتی که چاپگر می تواند در دقیقه چاپ کند ، یک سرعت متوسط ​​است که توسط سازنده چاپگر تعیین می شود.

بیشتر چاپگرهای جوهر افشان سرعت قابل قبولی برای چاپ اسناد سیاه و سفید (تک رنگ) دارند و سرعت کمی متفاوت برای چاپ های رنگی دارند. به این دلیل که اندازه و نوع اسنادی که چاپ می کنید بر سرعت چاپ تأثیر می گذارد.

اگر نیاز شما برای چاپ فقط یک یا دو صفحه در روز می باشد و به دنبال چاپگر مناسب خانه هستید ، یک چاپگر جوهرافشان نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

اما اگر اسناد شما زیاد و طولانی می باشند و سرعت برای شما است ، یک چاپگر لیزری برای شما بهترین گزینه می باشد.

 

چه پرینتری برای خانه بخرم که رزولوشن چاپ مناسبی داشته باشد؟

رزولوشن به تعداد نقاطي كه توسط پرینتر در هر اينچ مربع از صفحه به وجود می آید گفته می شود. در نظر داشته باشید که دقت چاپ چاپگرها را با دو عدد نشان می دهند كه اولی مربوط به دقت چاپ در حالت افقي و عدد دوم مربوط به دقت چاپ در حالت عمودي می باشد.

رزولوشن چاپ مناسب پرینتر

اکثر پرینترهایی که امروزه در بازار مشاهده می کنید از رزولوشن 600*600 پشتيباني مي‌كنند و سبب ایجاد تصاویر با دقت مناسب در هنگام چاپ خواهند شد. این رزولوشن پایین ترین مقداری می باشد که در پرینترهای مدرن امروزی مشاده می شود.

اگر می‌خواهید که یک متن یا عکس با کیفیت بالا را به چاپ برسانید ، باید پرینتری با رزولوشن 1200 dpi تهیه کنید.

 

ظرفیت پرینتر چاپگر مناسب خانه

ظرفیت سینی کاغذ در اصل تعداد برگه‌هایی می باشد که می‌توانید برای چاپ درون سینی پرینتر قرار دهید. ظرفیت سینی کاغذ معمولا باید از ظرفیت چاپ در روز بیشتر باشد.

حداکثر ظرفیت سینی کاغذ در پرینتر های جوهر افشان غالبا کم تر از 100 برگ و به ندرت بیشتر از 200 برگ می باشد ، مگر آن که در مورد برخی از مدل‌های بالاتر مناسب دفتر کار ، بتوانید این حجم را مشاهده کنید.

ظرفیت سینی کاغذ در پرینتر های لیزری از 100 تا 250 برگ می باشد. برخی پرینتر ها دارای سینی اضافی نیز می باشند.

                               

هزینه مواد مصرفی پرینتر

کاتریج ها به دو دسته جوهر افشان و لیزری دسته بندی می شوند. در پرینترها تامین رنگ به نوع تکنولوژی به کار رفته در پرینتر بستگی دارد. همچنین لازم به ذکر است که هر چاپگری کارتریج مخصوص خود را دارد.

برای مثال چاپگرهای جوهرافشان به این روش عمل می کنند که قطرات جوهر با پاشیده شدن بر روی کاغذ موجب چاپ اسناد و تصاویر خواهند شد.

هزینه مواد مصرفی پرینتر

از کارتریج تونر برای چاپ تصاویر و اسناد در پرینترهای لیزری استفاده می شود. به این روش که تونر (پودر رنگ) در کارتریج قرار داده خواهد شد.

چاپگرهای جوهرافشان به جوهر نیاز دارند که رنگ های آن آبی ، مشکی ، قرمز و زرد می باشند و با خالی شدن هر کدام باید آن ها را تعویض نمود.

اکثر چاپگرهای لیزری تک رنگ هستند. هنگامی که تونر مشکی رنگ آن تمام می شود ، باید یکی دیگر جایگزین آن کنید. اما در نظر داشته باشید که در مدل های رنگی و گران تر ، باید برای هرکدام از رنگ ها یک کارتریج جداگانه خریداری نمایید.

 

حجم کاری شما معیاری می باشد که می تواند مقرون به صرفه بودن چاپگر شما را مشخص کند.

در جواب اینکه چه پرینتری برای خانه بخرم ، اگر شما فردی هستید که تنها چند صد صفحه در هر سال پرینت می گیرید ، چاپگرهای جوهرافشان برای شما بسیار مناسب می باشند.

اما اگر استفاده شما چند هزار صفحه در سال می باشد و کارایی شما با پرینتر بسیار زیاد است ، چاپگرهای لیزری برای شما یک گزینه ایده آل می باشد

همچنین به این نکته توجه کنید که نوع شغل شما هم معیاری تعیین کننده برای خرید پرینتر مورد نظر شما می باشد.

تونر کاتریج پرینتر

اگر برای خانه یا محل کار خود به یک چاپگر همه کاره نیاز دارید که هم تصاویر و هم متن را باید به چاپ برساند ، چاپگر جوهرافشان انتخابی مناسب برای شماست. اما اگر شما فقط به چاپ متن نیاز دارید ، چاپگرهای لیزری بهترین انتخاب برای شما می باشند.

چاپگرهای لیزری می توانند حدود 20 تا 30 صفحه در دقیقه را به چاپ برسانند که حدود دو تا سه برابر سریع تر از پرینترهای جوهر افشان هستند ، همچنین متن های چاپ شده در پرینترهای لیزری کیفیت های بسیار بهتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان دارند.

 

قابلیت چاپ دورو

چاپ در دو طرف صفحه ، یک روش عالی برای صرفه جویی درکاغذ می باشد. اکثر چاپگرها قابلیت چاپ دورو را دارند که با انتخاب (چاپ در دو طرف صفحه) در تنظیمات چاپگر به راحتی به آن دسترسی خواهید یافت.

 

متصل شدن به وای فای از امکانات چاپگر مناسب خانه

امروزه اتصال بی سیم در تمام پرینتر هایی که جدید هستند وجود دارد و یک استاندارد می باشد. چاپ از گوشی هوشمند به مراتب از تمامی گزینه ها آسان تر است.

پرینترهای وایرلس طرفدار زیادی دارند به این دلیل که شما به راحتی می‌توانید موارد چاپی را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و یا با اتصال وای فای اسناد و فایل‌های خود را به چاپ برسانید.

 

در ادامه به بررسی چند نمونه پرینتر خانگی مناسب می پردازیم:

پرینتر لیزری اچ پی تک کاره مدل Laser 107a

این چاپگر لیزری که در ابعاد 400 × 250 × 298 میلی‌متر ساخته شده است ، یک چاپگر مناسب خانه می باشدو به‌ راحتی می‌تواند بدون اشغال فضای زیاد ، روی میز کامپیوتر اتاق شما قرار داده شود.

این پرینتر لیزری از کوچک‌ترین پرینترهای شرکت اچ ‌پی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید چاپگر برای خانه خود دارید ، پرینتری با چنین ابعادی می‌تواند گزینه ای بسیار ایده آل باشد. همچنین وزن این چاپگر لیزری خانگی 5.2 کیلوگرم می باشد و جابه‌ جایی آن بسیار راحت می باشد.

پرینتر لیزری اچ پی تک کاره مدل Laser 107a چاپگر مناسب خانه

قیمت پایین این چاپگر باعث افت کیفیت آن نشده است و با کارتریج نوع HP 79A ، خروجی این پرینتر لیزری تک‌رنگ از کیفیت خوبی برخوردار است.

این پرینتر تک‌کاره در هر دقیقه 18 برگ پرینت می‌کند و رزولوشن چاپ آن 600×600 dpi است. شما می‌توانید تا 150 برگ را در سینی کاغذ این پرینتر قرار دهید.

 

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12w

این پرینتر لیزری تک‌کاره محصول شرکت اچ پی می باشد که سایز چاپ آن A4 و ظرفیت سینی آن 150 برگ می باشد و گزینه‌ای مناسب برای مصارف خانگی و حتی اداری است. این پرینتر یکی از پیشنهاد های استوک پرینتر در جواب این است که چه پرینتری برای خانه بخرم .

رزولوشن چاپ این چاپگر 600 × 600 dpi می باشد و می‌تواند در هر دقیقه 19 برگ را چاپ کند.

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12w

ابعاد این پرینتر 400*250*298 میلی‌متر است و به ‌راحتی می‌تواند بدون اشغال‌کردن فضای زیادی ، روی میز کامپیوتر قرار داده شود. همچنین وزن این پرینتر 5.2 کیلوگرم است و جابه‌جایی آن بسیار راحت می باشد.

اتصال وای فای را می‌توان از دیگر نکات مثبت این پرینتر دانست که نیاز به اتصالات فیزیکی را از بین می‌برد و شما می‌توانید به ‌صورت مستقیم و بدون نیاز به اتصال شبکه بی‌سیم ، پرینت بگیرید

 

چاپگر جوهر افشان چندکاره Brother MFC J895DW

در جستجوی ما برای یافتن یک چاپگر مناسب خانه و رنگی مقرون به صرفه که امکانات مناسبی داشته باشد ، پرینتر برادرMFC-J895  در صدر انتخاب ها قرار گرفت.

این چاپگر توانایی اسکن ، فکس و کپی را دارد. این پرینتر یک صفحه لمسی رنگی 2.7 اینچی دارد و ظرفیت سینی کاغذ آن ۱۵۰ برگ می باشد.

چاپگر جوهر افشان چندکاره Brother MFC J895DW

این پرینتر چهار کارتریج جوهرافشان دارد که هر کدام دو برابر کارتریج معمولی می باشد.

در زمینه چاپ عکس ، دارای رنگ های زیبا و پر کنتراست می باشد و نسبت به مدل های مشابه اپسون و کانن برتری خاصی دارد.

سینی این پرینتر می تواند 150 برگ را در خود جای دهد. همچنین این پرینتر قابلیت این را دراد که در هر دقیقه 12 برگ سیاه سفید و 10 برگ رنگی را با رزولوشنی معادل با 600 تا 1200 dpi چاپ کند و توان کار ماهانه آن برابر با 1000 هزار برگ می باشد

 

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135a

پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل  Laser MFP 135aیک چاپگر مناسب خانه با قابلیت‌های کپی ، پرینت و اسکن می‌باشد.

همچنین این پرینتر سه کاره دارای ابعاد 253*360*406 میلی‌متر است و وزن آن 46. 7 کیلوگرم می باشد.

این مدل با توان چاپ ماهانه 10000 صفحه برای مصارف خانگی بسیار مناسب است. ظرفیت کاغذ سینی این چاپگر 150 برگ می‌باشد.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135a

حافظه این نوع چاپگر 128 مگابایت می باشد و این قابلیت را دارد که در هر دقیقه 20 برگ را با رزولوشنی معادل با 1200*1200 dpi به چاپ برساند. همچنین اولین دستور خروجی چاپگر در زمان حدود 8.3 ثانیه به چاپ می ‌رسد.

همان طور که می دانید این پرینتر اسکنر دارد و نوع اسکنر آن Flat است و رزولوشن اپتیکال آن 600*600 dpi می باشد. کیفیت یا عمق اسکن رنگی در این پرینتر 16 بیت است.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را در انتخاب پرینتر خانگی راهنمایی کرده باشیم. در صورتی که هنوز برای شما سوال است که چه پرینتری برای خانه بخرم ، از طریق بخش “تماس با ما” با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *