وبلاگ

چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند ؟

چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند ؟
5/5 - (1 امتیاز)

اگر به تازگی به فکر خرید یک پرینتر برای منزل یا محل کار خود افتاده اید ، قطعا دوس دارید بدانید که چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند و بهترین پرینتر ها کدامند تا قبل از خرید با انواع آن ها بیشتر آشنا شوید و نیاز خود را بهتر بشناسید.

ورود پرینتر ها و چاپگر ها به صنعت چاپ به صد سال پیش بر میگردد و می توان گفت که همزمان با اختراع دستگاه کپی بوده است.

پس از این اختراع ، مهندسین به فکر کامل کردن چاپگر ها افتادند و در سال ۱۹۷۷ با اضافه کردن تکنولوژی لیزری توانستند چاپ را به شکل پیشرفته ای به دنیا معرفی نمایند.

یه سایت متفاوت و حرفه ای برای کسب و کارت داشته باش !

شرکت طراحی سایت و سئو روژان وب

روژان وب

در ابتدا چاپگر ها از اجزای بسیار سنگین ساخته شده بودند و پرینتر های مکانیکی به شکل دستی بودند اما به تدریج جای خود را به پرینتر ها دادند.

به مرور زمان و به تدریج چاپگر های سوزنی و پس از آن دستگاه های دیجیتال لیزری و جوهر افشان تولید و به بازار عرضه شدند.

پرینتر ها با در نظر گرفتن کارایی و همچنین تکنولوژی به کار رفته در آن ها ، به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند. در این راهنمای خرید پرینتر با ما همراه باشید تا مهم ترین آن ها را با هم بررسی می کنیم.

 

چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند ؟

پرینتر های سوزنی یا ماتریس نقطه ای

چاپگر های سوزنی مقاومت بسیار بالایی دارند که اغلب در شرکت ها و منازل مورد استفاده قرار می گیرند.

چاپ در این نوع پرینتر ها از برخورد سوزن با کاغذ ایجاد می شود که دارای ۱۸ و یا ۲۴ پین هستند.

عملکرد پرینترهای سوزنی اکثرا بسیار معمولی و ساده می باشد و سرعت چاپ این پرینتر ها حداکثر از ۲۰۰ تا ۹۰۰ کاراکتر در ثانیه می باشد. البته مدت زیادی است که این پرینتر ها جای خود را به پرینتر های لیزری و جوهرافشان داده اند.

 

پرینتر های جوهرافشان

این نوع دستگاه ها از جوهر جهت چاپ استفاده می کنند که در ابتدا با کاتریج سیاه و سفید کار می کردند و پس از آن ها پرینتر های جوهر افشان رنگی هم تولید شدند.

رنگ ها در این دستگاه ها از سه رنگ اصلی قرمز و آبی و سبز پر می شود. دو رنگ دیگر نیز پس از ارتقا به این پرینتر ها اضافه گردید.

پرینتر های جوهرافشان

عملکرد این نوع پرینتر ها به شکل پخش جوهر بر روی کاغذ است که موجب ایجاد تصاویر سیاه و سفید و رنگی بر روی صفحه می گردد.

در شرایطی که احتیاج به چاپ حرفه ای عکس ها دارید ، احتیاج به چاپگری با شش رنگ مجزا است که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن هم باشد.

 

راهنمای خرید پرینتر های لیزری

این نوع پرینتر ها جهت چاپ نقشه ها و یا چاپ اسناد متنی مورد استفاده قرار می گیرند که به شکل کامل سیاه و سفید می باشند.

این گونه چاپگرها به دو دسته تقسیم می شوند : سیاه و سفید و رنگی.

 

مرکز خرید کلروفیل مایع اصل اینجاست!

کلروفیل مایع اصل

 

پرینتر های لیزری سیاه و سفید :

می توان گفت که پرینترهای لیزری سیاه و سفید بسیار به دستگاه کپی شباهت دارند ، شبیه به هم عمل می کنند و از فن آوری های مشابهی استفاده می کنند از این رو سرعت بسیار بالاتری دارند و از دقت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

برای پرینت صفحات متنی در تعداد بالا چاپگرهای لیزری سیاه و سفید بهترین انتخاب می باشند. از ویژگی‌های جذاب استفاده از چاپگرهای لیزری سیاه و سفید هزینه کم برای چاپ هر صفحه می باشد که در نتیجه موجب کاهش هزینه شارژ یا تعویض کاتریج می گردد.

پرینتر های لیزری سیاه و سفید :

پرینتر های لیزری رنگی :

این چاپگر های رنگی کاری شبیه به پرینتر های لیزری سیاه و سفید را انجام می دهند اما به شکل کاملا رنگی ، این دستگاه ها جایگزین پرینتر های جوهر افشان شده اند و ایرادات پرینتر های جوهر افشان در این پرینتر ها دیده نمی شود.

می توان گفت که چاپگر های لیزری بهترین انتخاب جهت چاپ عکس و تصاویر گرافیکی می باشند.

این پرینتر ها موجب ایجاد عکس‌ها و تصاویر گرافیکی با کیفیت فوق‌العاده بالا می ‌شوند که نیاز گرافیست‌ ها و عکاسان حرفه‌ای را برآورده می کند. با در نظر گرفتن کیفیت بالای این پرینتر ها ، بدیهی می باشد که قیمت بالایی نیز داشته باشند.

همانطور ک گفتیم چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند و هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند و این چاپگر ها بیشتر مناسب مصارف حرفه‌ای و کاربردی می باشد و زیاد برای محیط منزل و استفاده عمومی مناسب نمی باشند.

 

مزایای پرینتر های لیزری :

  • چاپگرهای لیزری کاملا مقرون به صرفه می باشند. امکان دارد هزینه خرید چاپگر لیزری بالاتر باشد ولی هزینه تمام شده برای هر صفحه و سایر هزینه ها بسیار کمتر از چاپگر جوهر افشان می باشد.
  • چاپگر لیزری احتیاج به جوهر ندارد و وقتی برای مدتی از پرینتر لیزری استفاده نکنید نیاز به تعویض کارتریج نیست.
  • احتیاج به تعمیرات کمتر دارد.
  • موادی که در پرینتر های لیزری مورد استفاده قرار می گیرد یعنی پلاستیک ذوب شده ، کاملا ضد آب می باشد از این رو مشکل پخش شدن جوهر در شرایط خیس شدن صفحات پرینت شده را ندارند.
  • مواد مصرفی پرینتر های لیزری از دوام بسیار طولانی برخوردار می باشند.
  • کیفیت چاپ اسناد و متن ، در این مدل چاپگر ها بسیار بالاتر می باشد. این تفاوت کاملا مشهود می باشد.
  • پرینتر لیزری جهت چاپ نامه های حرفه ای و اداری کاملا مناسب می باشد.

 

پرینتر های چند کاره لیزری

این دسته از چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند : پرینتر های 3 کاره ، 4 کاره و 5 کاره.

این نوع پرینتر ها بسیار پر کاربرد می باشند و اکثرا در ادارات استفاده می شوند. می توان به علت چند کاره بودن کارهایی از جمله کپی ، چاپ ،  اسکن ، ارسال فکس و تلفن که برای کارهای روزانه دفاتر و ادارات ضروری و لازم می باشد را با این دستگاه های چند منظوره ، مرتفع نمود.

پرینتر های چند کاره لیزری

راهنمای خرید پرینتر های سه بعدی

این نوع پرینتر ها نسل جدیدی از پرینتر ها می باشند. در این نوع تکنولوژی که به شکل سه بعدی کار چاپ صورت می پذیرد ، مواد چسبنده بر روی پودرها پاشیده می شود که با تکرار این امر به شکل مرحله به مرحله و لایه به لایه به شکل و یا طرح دلخواه یا مورد نظر خواهید رسید.

این چاپگر های سه بعدی قابلیت آن را دارند که اجسام سه بعدی را با هرگونه سختی تولید کنند. جهت تولید این محصولات سه بعدی احتیاج به نرم افزار سه بعدی ساز است که بتواند طرح دلخواه را چاپ کند.

 

این دسته از چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند :

  • پرینتر سه بعدی SLA
  • پرینتر سه بعدی DLP
  • پرینتر سه بعدی DMLS
  • پرینتر سه بعدی SLS
  • پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی Multi Jet Fusion

 

پرینتر های صنعتی یا جت پرینتر

چاپگرها به چند دسته تقسیم می شوند و یکی از آن ها پرینترهای صنعتی می باشد و همان گونه که از نام آن پیداست در واحدهای صنعتی و یا در کارخانه جات جهت چاپ تاریخ ، بارکد ، قیمت ، لوگو ، وزن محصول ، نام شرکت و غیره بر روی سطوح های گوناگون کاربرد دارند.

جهت مشاهده انواع پرینتر ها میتوانید به بخش فروشگاه سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *